Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 739
-
10. sınıf dil ve anlatım dersindeki dilbilgisi konularına yönelik çoklu zekâ uygulamaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-05)Bu araştırmayla 10. sınıf dil ve anlatım dersindeki `fiilimsiler` konusunun öğretiminde `Çoklu Zekâ Kuramı` uygulamasının öğrenci başarısı ve tutumu üzerindeki etkisini saptamak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmada ... -
112 acil sağlık çalışanları arasında eşduyum yorgunluğu, eşduyum tatmini ve tükenmişlik - Kayseri ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu çalışmanın amacı 112 acil sağlık çalışanlarında eşduyum yorgunluğu, eşduyum tatmini ve tükenmişliği incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Kayseri İli Sağlık Müdürlüğüne bağlı olarak ... -
112 acil sağlık hizmetleri çalışanlarının afet bilinç algı düzeylerinin belirlenmesi; Balıkesir ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Bu araştırmanın amacı, 112 Acil Sağlık Hizmetleri (ASH) çalışanlarının afet bilinç algı düzeylerini belirlemek, araştırmadan elde edilen bulgulardan yola çıkarak bu çalışanların afet bilinç algı düzeylerini geliştirmeye ... -
112 acil sağlık hizmetleri personelinde psikolojik sağlamlık ve sosyo-demografik değişkenlerin işe bağlılıkla ilişkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Bu araştırmada afet ve acil durumlarda müdahale ile görevli 112 Acil Sağlık Hizmetleri personelinin psikolojik sağlamlık düzeyleri ile işe bağlılık düzeylerini belirlemek; psikolojik sağlamlığın ve sosyo-demografik ... -
1939`dan günümüze Milli Eğitim Şûralarında görsel sanatlar eğitimi ve uygulamaya yansımaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Millî Eğitim Bakanlığı'nın ve Türk Millî Eğitim Sistemi'nin en yüksek danışma organı konumunda olan Millî Eğitim Şûraları, Türk Eğitim Tarihi içerisinde önemli bir yere sahiptir. Millî Eğitimle ilgili politikaların ... -
1955-2011 yılları arasında Türkçe sözlüğe giren sözcüklerin kökeni, Türk diline uygunluğu ve kullanımı
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu tez çalışmasının amacı, 1955-2011 yılları arasında Türkçe Sözlüğe girensözcüklerin hangi dilden hangi yöntemle alındığının belirlenmesi, Türk Dili kurallarınauygunluğu ve yanlış üretilen sözcüklerin kullanım oranlarının ... -
2005 ilköğretim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İBu tezin amacı; eğitim programının veli boyutuna ışık tutmak ve velilerinilköğretim programı uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu bağlamdailköğretim beşinci sınıfta öğrenim gören öğrenci velilerinin ... -
2005- 2006 eğitim-öğretim yılı öncesi mezun olan sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygulamadaki yeterlilik düzeylerinin incelenmesi :Çanakkale ili örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı 2005-2006 eğitim-öğretim yılı öncesi mezun olan sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygulamadaki yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunun kendi algılarına göre belirlenmesidir. ... -
2006 programına göre 6. 7. 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında masal metinlerinden yararlanma durumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma 2006 yılında yenilenen Türkçe Öğretim Programı'na uygun olarak hazırlanan 6. 7. 8. sınıf ders kitaplarında yer alan masal metinlerinin programda belirlenen kazanımlara ulaşma durumlarını ortaya koymak ... -
2013 fen bilimleri öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Öğretmenlerin yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin belirlenmesi ile ... -
2013 okul öncesi eğitim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-29)Okul öncesi eğitim çocuğun hayatında 0-72 aylık dönemi kapsar ve gelişim alanlarına etkisi büyüktür. Bu dönemde nitelikli ve iyi planlanmış bir okul öncesi eğitim programı çocuğun yaşamında büyük öneme sahiptir. Okul öncesi ... -
2017 Ayvacık depreminde afetzedelerin yardım alma ile ilgili durumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Özet 2017 Ayvacık Depreminde Afetzedelerin Yardım Alma ile İlgili Durumları Türkiye'de yaşanan afetlerde birçok kurum, dernek ve Sivil Toplum Kuruluşlarının afetzedelereyardımda bulunduğu bilinmektedir. Yapılan bu ... -
2019-2020 Öğretim Yılında Okutulan 6 ve 7. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metin ve Etkinliklerin Çoklu Zekâ Kuramı ve Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-16)daha sonra doldurulacaktır -
21. yüzyıl becerileri, bilgi üretme öz yeterliliği ve bilgisayar oyun türleri arasındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada 21. yüzyıl becerilerinin bilgi üretme öz yeterliliğine olası etkileri ve öğrencilerin oynadıkları oyun türlerinin bu becerilerle ilişkisi yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel ... -
3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarının temel evrensel değerleri içermesi bakımından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Değerler; sosyal hayatı düzenleyen, kişiler arası iletişimi ve etkileşimi yapılandıran daha çok duyuşsal nitelikte özelliklerdir. İlk olarak ailede başlayan değer aktarımı süreci, daha sonra okul tarafından yürütülür. ... -
3K ve küçük grup düzenlemesi ile sunulan hesaplama stratejileri öğretiminin toplama ve çarpma işlemleri akıcılıklarının gelişimi üzerine etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğretmenleri tarafından matematikte başarısız olduğu belirtilen öğrencilerin, toplama ve çarpma işlemleri akıcılık düzeylerini geliştirmede 3K tekniği ve hesaplama stratejileri öğretiminin etkililiklerinin ... -
4+4+4 sistem değişikliği sonrası 5. sınıf öğrencilerinin yaşadığı sorunların öğrenci, öğretmen ve veli boyutunda incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Araştırmanın amacı 4+4+4 eğitim sistemi değişikliğiyle ilgili öğretmen, öğrenci ve veli sorunlarını belirlemektir. Araştırma 2014-2017 yılında Çanakkale ili merkezine, Çan ilçesine ve Biga ilçesine bağlı okullarda görev ... -
4. sınıf sosyal bilgiler dersinde değer öğretimine ilişkin öğrencilerin oluşturduğu metaforların incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Bu araştırmada, 4. Sınıf Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerinin değer öğretimi kapsamında seçilen dört temel değerle ilgili oluşturdukları metaforlar incelenerek öğrencilerin değerlere ilişkin görüşlerini belirleyebilmek ... -
4.sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Doğrudan Verilecek Beceri ve Değerlerin Kazanılma Durumunun DeğerlendirilmesiBu araştırmanın genel amacı 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma ... -
4MAT öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli`nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-20)Bu araştırmanın amacı, 4MAT Öğretim Modeli'ne ve Bütünsel Beyin Modeli'ne dayalı öğretimin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve öz yeterlik algısı üzerine etkilerini araştırmak ve bu etkileri fen bilimleri ...