Vocational college students` language learning strategy use and its relationship with self-esteem and the achievement level in the English course
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce öğrenenler arasındaki başarı oranı; ilgi, akademik özsaygı, eğitim geçmişi, derste kullanılan öğretim metodları, teknik ve aktiviteler, öğrenenler tarafından kullanılan öğrenme stratejileri gibi unsurlara bağlı olarak değişkenlik arzedebilmektedir. Bu değişkenler arasındaki ilişki ve/veya değişkenlerin farklı kombinasyonları da aynı zamanda başarıyı etkileyebilmektedir.Çalışmanın başlığından da anlaşılacağı gibi, bu çalışma adı geçen değişkenlerin bazılarını ele alır. Bu bağlamda Meslek Yüksekokulu öğrencileri arasında dil öğrenme stratejileri kullanımının öğrencilerin kişisel başarı algısı, akademik özsaygı ve eğitim geçmişiyle ilişkisini araştırmayı hedefler.Çalışma esasen nicel ve tamamlayıcı nitel temeller üzerine kurulmuş ve yürütülmesinde karma metod araştırma yöntemiyle birlikte araştırma materyalleri ve anketler kullanmıştır. Veri elde etme araçları Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Çan Meslek Yüksekokulu'ndaki 294 öğrenciye 2013 Akademik yılı Bahar Dönemi'nde uygulanmıştır.Veri elde etmek için ilk olarak Rebecca Oxford'un (1990) Dil Öğrenme için Strateji Envanteri'nin Türkçe versiyonu olan, M.O. Cesur ve S. Fer (2007) tarafından yüksek iç tutarlılık güvenilirliği ile oluşturulan Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri (DÖSE) öğrenciler arasındaki öğrenme stratejisi kullanma oranını belirlemek için uygulanmıştır. DÖSE ile birlikte, İngilizce Öğrenmede Akademik Özsaygı ve İngilizce Öğrenmede Başarı ve Başarısızlık Algısı Anketleri de uygulandı. Anketlerden ayrı olarak, çalışmanın bulgularını güçlendirmek için, dil öğrenmede başarı ve başarısızlık nedenleri üzerine 34 öğrenciyle görüşmeler yapıldı. Anketler aracılığıyla temin edilen veriler istatistiksel veri analiz programı SPSS 21.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada kullanılan anket ve görüşmelerin nicel ve nitel analiz sonuçları Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin genel olarak dil öğrenme stratejilerini orta derecede, özelde, üst biliş stratejilerini en sık olarak diğer taraftan bilişsel stratejileri en az oranda kullandıklarını, İngilizce öğrenmede özsaygı algılarının ve başarı algılarının orta düzeyde olduğunu göstermiştr. Çalışma aynı zamanda, Meslek Yüksekokulu öğrencileri arasında dil öğrenme stratejisi kullanımıyla İngilizce öğrenmede özsaygı algısı arasında orta derecede; dil öğrenme stratejisi kullanımıyla başarı algısı arasında düşük derecede; dil öğrenme stratejisi kullanımıyla başarı notları arasında düşük derecede ilişki olduğunu, dil öğrenme stratejisi kullanımının başarı algısının önemli bir yordayıcısı olduğunu, başarılı ve başarısız öğrenciler arasında dil öğrenme stratejisi kullanında önemli fakat bay ve bayan katılımcılar ve farklı okul türlerinden mezun öğrenciler arasında önemsiz bir fark olduğunu da ortaya koymuştur. Diğer taraftan, Anadolu Lisesi mezunları telafi stratejisi kullanımında diğer tüm okul mezunlarından öndedirler. Meslek lisesi mezunları ise Ticaret lisesi mezunlarını telafi stratejisi kullanımında geride bırakmıştır.Çalışmanın bulgu, tartışma ve önerilerinin Türkiye'deki meslek yüksekokullarındaki İngilizce dil öğretimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The success rate among learners enrolled in English courses may vary depending on their interest, academic self-esteem, educational background, teaching methodology, or techniques and activities used in the course, and learner strategies employed by students, etc. The combination of and/or relation between some of these variables may also affect the success. As the title suggests, this study aims to reveal the relationship between language learning strategy use among vocational college students and their self-perception of achievement, academic self-esteem in learning English. The study was based on both quantitative and qualitative characteristics and utilized questionnaires and interviews through statistical survey method. Data collection tools were administered to 294 students during the Spring Semester of 2013 in a vocational college.To collect the data, initially, Strategy Inventory for Language Learning (Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri - DÖSE) by Cesur M.O. & Fer S. (2007) was administered to the students to reveal the extent of the learner strategy use among students. Together with DÖSE, the Questionnaire of Academic Self-Esteem in Learning English (QASELE), and the Questionnaire of Perception for Success and Failure in Learning English (QPSFLE) were also applied. Apart from the questionnaires, in order to provide rich data for the study, interviews with 34 students about the reasons of success and failure in language learning were carried out. The results indicate that the students in vocational colleges use language learning strategies at a medium level, use metacognitive strategies with the highest frequency and cognitive strategies with the lowest frequency, have academic self-esteem in learning English, perceive themselves successful in learning English also at a medium level. There is a moderate correlation between language learning strategy use and academic self-esteem in learning English, a weak correlation between language learning strategy use and self-perception of achievement, and a weak correlation between language learning strategy use and the actual achievement grades in learning English. Language learning strategy use is a significant predictor of self-perception of achievement. There is a significant difference between successful and unsuccessful students but there is not a significant difference between male and female participants and also graduates of different high schools in overall language learning strategy use. On the other hand, in the use of compensation strategies, the graduates of Anatolian High Schools outperform the graduates of all other schools. The graduates of Vocational High Schools also outperform the students who graduated from Trade High Schools in the use of compensation strategies.The findings, discussions, and implications of the study might provide a contribution to English language teaching in vocational colleges in Turkey.
Collections