Jawaharlal Nehru University students` Turkish language learning strategies as a foreign language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Hindistan'daki Jawaharlal Nehru üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Hintli öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini araştırmaktadır. Çalışmada Türkçe'yi yabancı dil olarak öğrenen 100 öğrenci yer almıştır. Araştırmada genel tarama metodu kullanılmıştır. Böylelikle, veri toplamak için altı bölümden oluşan ve Rebecca Oxford tarafından öğrenme stratejilerine ilişkin geliştirilen anket uygulanmıştır. Sonrasında, cinsiyet, yaş ve yeterlilik bakımından strateji kullanımları arasında farklılık olup olmadığına dair bilgi elde etmek için betimsel ve çıkarımsal analizler kullanılmıştır. Sonuç olarak, bulgular öğrencilerin stratejileri orta derecede kullandıklarını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Dil öğrenme stratejileri, Türkçe dil öğrenme stratejileri, Dilöğrenme için strateji envanteri (SILL) This current study investigates the use of Language learning strategies employed by Indian students learning Turkish as a foreign language at Jawaharlal Nehru University New Delhi India. In this study,there were 100 students learning Turkish as a foreign language. Accordingly, general screening survey method was used. A questionnaire which consists of six categories regarding the learning strategies which was developed by Rebecca Oxford was administered to collect data. Thereafter, descriptive and inferential statistics such as Independent Sample T Tests were run to obtain information whether there is significant difference between each variable like learners 'gender, age, and proficiency level.Finally, the findings indicated that the learners use strategies mostly at medium level.
Collections