Prospective English language teachers` views on the implementation process and the outcomes of community service practices course
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Topluma Hizmet Uygulamaları (THU) dersi kapsamında yürütülen faaliyetler/ projelerin uygulama süreci ve kazanımları ile ilgili İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşlerini araştırmaktır. Buna ek olarak, Topluma Hizmet Uygulamalarının etkinliğinin arttırılması yolları hakkında öğretmen adaylarının görüşleri saptanmıştır. Bu araştırma hem nitel hem nicel yöntemleri takip etti. İlk olarak, araştırmanın amaçlarını gerçekleştirmek amacıyla 2014-2015 Akademik yılı Bahar Döneminde Uludağ Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında Topluma Hizmet Uygulamaları dersini alan 158 tane 3.ncü sınıf öğretmen adayına bir anket uygulanmıştır. İkinci olarak, araştırmanın nicel kısmından elde edilen sonuçları açıklığa kavuşturmak için 20 öğretmen adayından yarı yapılandırılmış mülakat sorularına cevap vermesi istendi. Üçüncü olarak, araştırmanın nitel kısmı için öğretmen adaylarının Topluma Hizmet Uygulamalarının etkinliğinin artırılması yollarına dair görüşlerini analiz etmek için içerik analizi uygulandı. Veri analizine gelince, anketin nicel bölümünden elde edilen verileri analiz etmek için SPSS 20 Programı aracılığıyla betimleyici istatistikler ve bağımsız örneklem t-testi kullanıldı. Çalışmanın sonuçları öğretmen adaylarının çoğunun Topluma Hizmet Uygulamaları kapsamındaki projeleri kendileri yaparak/yaşayarak gerçekleştirdiklerini ortaya çıkarmıştır. Öğretmen adayları aynı zamanda projeleri gönüllü yürüttüklerini belirtmişlerdir. Cinsiyet faktörüne dayanarak, sonuçlar kadın öğretmen adaylarının aktivitelere/projelere katılmaya daha istekli olduğunu göstermiştir. THU dersinin kazanımlarına gelince, öğretmen adayları bu ders onlara elde ettikleri deneyimleri gelecekteki İngilizce öğretmenlik mesleğinde uygulama fırsatı sağlayacağını vurgulamışlardır ve THU dersi çerçevesinde yürüttükleri faaliyetlerin/projelerin onları toplumsal sorunlara karşı daha duyarlı olmaya sevk ettiğini belirtmişlerdir. Sonuçlar ayrıca THU dersinin öğretmen adaylarına toplumun ihtiyaçlarını belirleme olanağı sağladığını ve onların öz güvenini belirgin bir şekilde geliştirdiğini göstermiştir. Bir diğer önemli bulgu ise topluma hizmet uygulamalarına katılmaları sonrasında öğretmen adaylarının sosyal sorumluluk farkındalığının artmış olmasıdır ve onların daha girişken hale gelmiş olmalarıdır. Bu bulgular göz önünde bulundurularak çalışmanın sonunda bazı öneriler sunuldu ve ileride yapılacak çalışmalara yönelik bazı önerilerden söz edildi. The aim of this study is to investigate the opinions of prospective teachers enrolled at the Department of English Language Teaching (ELT) concerning the implementation process and the outcomes of Community Service Practices (CSP) course. In addition, prospective teachers' views about the ways of increasing the efficiency of CSP course in ELT were detected. Both qualitative and quantitative methods were pursued in the research. First, in order to fulfill the aims of the study, a questionnaire was administered to 158 3rd year ELT pre-service teachers taking CSP course in Uludağ University, in the Spring Term of 2014-2015 Academic year. Second, 20 pre-service teachers were asked to respond to semi-structured interview questions to clarify the results obtained from the quantitative part of the research. Third, for the qualitative part of the research, content analysis was applied to analyze the views of pre-service teachers about the ways of increasing the efficiency of CSP course in ELT. As for data analysis, descriptive statistics and independent samples t-test were used to analyze the data obtained from the quantitative part of the questionnaire through SPSS 20 Program. The results revealed that most of the prospective teachers performed the projects within the scope of Community Service Practices by experiencing/ doing themselves. The prospective teachers also indicated that they conducted the projects voluntarily. Based on gender factor, the results showed that female prospective teachers were more eager to participate in the activities/ projects. As for the gains of CSP course, prospective teachers emphasized that this course would provide them the opportunity to apply the experiences they obtained in their future English teaching profession and they also pointed out that the activities/projects they carried out within the framework of CSP course drove them to be more sensitive to social problems. The results also demonstrated that CSP course enabled prospective teachers to identify the needs of the society and it improved their self-confidence saliently. Another important finding was that prospective teachers' awareness of social responsibility increased and they became more sociable after they participated in community service practices. Bearing these findings in mind, some suggestions were put forward and some implications for further studies were mentioned at the end of the study.
Collections