Üstün yetenekli öğrencilerin bilsem ve matematik kavramına ait metaforik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üstün yetenekli öğrencilerin BİLSEM ve matematik kavramlarına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda üstün yetenekli öğrencilerden BİLSEM ve matematik kavramlarına ait metaforlar üretmeleri istenmiştir. Ayrıca BİLSEM'e başlamadan önce ve başladıktan sonraki dönemlerinde öğrencilerin BİLSEM ve matematik hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Çanakkale ili Çanakkale Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim gören 59 öğrenci oluşturmaktadır. Ancak araştırmaya 52 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri iki bölümden oluşan metafor anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda; üstün yetenekli öğrencilerin BİLSEM ve matematik hakkındaki algıları ortaya çıkmıştır. Yapılan araştırma cinsiyet değişkeni ve aldıkları eğitim programları açısından alt amaçlarıyla incelenmiştir. Üstün yetenekli öğrenciler BİLSEM'leri, güvenli ve rahatlatıcı ortam olarak, bilginin kaynağı ve aktarıcısı olarak, geliştirici ve yol gösterici, eğlenceli öğrenme ortamı olarak, faydalı öğrenme ortamı olarak, şaşırtıcı öğrenme ortamı olarak, sıkıcı öğrenme ortamı olarak görmüşlerdir. Matematiği ise; eğlenceli, zor ve karmaşık, bilginin kaynağı ve aktarıcısı, yaşam için gerekli, geliştirici ve yol gösterici olarak görmüşlerdir. Yapılan görüşmelerde öğrencilerin BİLSEM'e başlamadan önce BİLSEM'in ne olduğu hakkındaki bilgisini olmadığını, BİLSEM'e başladıktan sonra BİLSEM'i güzel ve eğlenceli bir yer olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Üstün yetenekli öğrencilerin BİLSEM'e başlamadan önce matematiği sevdiği bir ders olarak gördüğü BİLSEM'e başladıktan sonra bu görüşünün değişmediği ortaya çıkmıştır. This study aimed to reveal the perceptions of gifted students towards the Science and Art Center (BİLSEM) and mathematical concepts through metaphors. In this end, the gifted students were asked to create metaphors on BİLSEM and mathematical concepts. Furthermore, the study examined the opinions of the students on BİLSEM and mathematical concepts before and after they participated in the center. The participants of the study were a total of 59 students, who receive education in the Science and Art Center in the province of Çanakkale. However, only 52 of them were included in the study. The data of the study were collected through the metaphor questionnaire, which consists of two parts, and semi-structured interview form. Then, the data were analyzed by means of content analysis method. The study revealed the perceptions of gifted students towards BİLSEM and mathematics. It was observed that the metaphoric perceptions of gifted students were largely positive. The study also examined the sub-objectives in regard to the variable of gender and the educational programs they attended. The gifted students considered BİLSEMs as a Safe and Relaxing Environment, the Source and Transmitter of Knowledge, Enhancer and Instructive, a Fun Learning Environment, a Useful Learning Environment, a Surprising Learning Environment, and a Boring Learning Environment. On the other hand, they considered mathematics as enjoyable, challenging and complex, the source and transmitter of knowledge, essential for life, enhancer and instructive. The interviews indicated that the students did not have any information on BİLSEM prior to their participation, and after they attended the center, they considered BİLSEM as a good and enjoyable place. It was found out that the gifted students stated that they enjoyed mathematics prior to their participation in BİLSEM, and their reflections did not change after they attended the center as well.
Collections