TEZLER: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 1121
-
5. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 5. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığını tespit edebilmek ve elde edilen neticeleri ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Millî Eğitim Bakanlığının ... -
Görme engellilerde Braille işaret sistemi ve müzik eğitiminde kullanılabilirliği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Türkiye'deki görme engelli ilköğretim okullarında Braille İşaret Sistemi ve bu sistemin eğitimine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirli boyutlarıyla inceleyip ortaya koyarak bu sistem hakkında ... -
Contributions of cognate words in Turkish and English to vocabulary teaching in EFL
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Türkçe ve İngilizcenin benzer kelimelerinin bir yabancı dil olarak İngilizcede kelime öğretimine katkılarının araştırılması hedeflenmiştir. Türkçeye telaffuz ve yazım olarak benzeyen İngilizce kelimeler, hem ... -
Cebir öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim tekniğinin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve kalıcılığına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıfta yer alan Cebir öğrenme alanına ait konuların öğretiminde, somut -yarı somut -soyut öğretimin tekniğinin öğrencilerin başarı düzeyine, tutumuna ve kalıcılığa etkisini ... -
M. Fuad Köprülü`nün Millî Kıraat adlı Türkçe-edebiyat ders kitabının Türkçe ve Türk dili ve edebiyatı öğretimi açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)M. Fuad Köprülü'nün Millî Kıraat (Beşinci kısım) adlı eseri 1916 yılında, Mekâtib-i İbtidâiyye'nin son sultanîlerin ilk sınıfında okutulmak üzere hazırlanan ve Maarif Nezareti'nce onaylanan Türkçe-edebiyat ... -
Yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla 7. sınıflarda olasılık öğretimi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim 7.sınıf öğrencilerine ?Olasılık? öğretiminde çalışma yapraklarıyla yapılan öğretim ile genel öğretim yöntemleriyle yapılan öğretimin öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir fark oluşturup ... -
Öğretmen adaylarının okula yabancılaşma düzeyleri ve kurumsal itibar algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, öğretmen adaylarının okula yabancılaşma düzeyleri ile kurumsal itibar algıları arasındaki ilişkiyi saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmada, bu amaca yönelik ilişkisel (korelasyonel) tarama modeli uygulanmıştır. ... -
Topluma hizmet uygulamalarının öğretmen adaylarının değer kazanımlarına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, topluma hizmet uygulamalarının öğretmen adaylarının değer kazanımlarına etkisini incelemektir. Araştırmada, bu amaca uygun olarak içerisinde hem nicel araştırma hem de nitel araştırma desenlerini ... -
Sosyal bilgiler programında yer alan değerlerin kazandırılmasında 100 Temel Eser içerisinde yer alan hikâye kitaplarının rolü
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilere doğrudan verilmesi gereken değerlerin aktarılmasında hikâyelerin ne gibi katkısı olabileceğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda değerlerin ... -
Matematik öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz düzenleme becerilerinin ve öz yeterlik algılarının incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada matematik öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz düzenleme becerilerinin ve öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma ilişkisel tarama türünde betimsel ... -
Üniversite öğretim elemanlarının Chickering ve Gamson öğrenme ilkelerini kullanma düzeyleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Chickering ve Gamson tarafından geliştirilen yedi ilkeden eğitim fakültelerinin fen bölümlerinde görev yapan öğretim elemanlarının uygulama ve faydalanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmada, bu ... -
Animasyon tekniği ve 5E öğrenme modelinin 8. sınıf ?yaşamımızdaki elektrik? ünitesinin işlenmesinde akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünebilme yeteneklerine etkisinin araştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersinde Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinin öğretiminde 5E Öğrenme Modeli ve Animasyon Tekniğinin öğrencilerin akademik ba-şarılarına, tutumlarına ve eleştirel düşünebilme yeteneklerine ... -
İş birliğine dayalı öğrenme yönteminin okul öncesi öğretmen adaylarının konuşma becerileri üzerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Sözlü Anlatım dersinde öğrencilerin akademik başarıları ve derse karşı tutumları üzerine farklı iki öğretim yönteminin (geleneksel ve iş birliğine dayalı öğrenme yöntemlerinden jigsaw(II) tekniğin ... -
Moğolistan`ın Bayan-Olgii bölgesindeki Kazak öğrencilerin Türkiye Türkçesi öğrenirken yaptıkları yazılı anlatım yanlışlarının dil bilgisi açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Moğolistan'ın Bayan-Ölgii ilinde yaşayan ve Türk Kolejinde öğrenim gören Türk asıllı Kazak öğrencilerin, Türkiye Türkçesini öğrenirken yazılı anlatımda yaptığı dil bilgisiyle ilgili yanlışları ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi,bu yöntemi sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Erzurum il örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Erzurum'da görev yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli hakkında bilgilendirmesi, öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki konuları anlamalarına ve akademik başarılarına ... -
Öğretmen adaylarının elektrokimya konusundaki anlayışlarının belirlenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, farklı veri toplama teknikleri kullanılarak öğretmen adaylarının elektrokimya konusu ile ilgili anlayışlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma da nitel ve nicel teknikler birlikte kullanılmıştır. ... -
Maniheist ve Budist Uygur şiirinin dilin dört temel becerisi açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Uygur Döneminde (9. yy ? 13. yy) Mani ve Burkan (Budizm) muhitinde oluşturulmuş manzum parçalarda dilin dört temel becerisi diye adlandırılan dinleme, okuma, konuşma ve yazma ile ilgili ögeler tespit edilmiş, ... -
Kimya öğretmenlerinin yenilenen ortaöğretim kimya öğretim programının uygulanabilirliği hakkındaki görüşleri: Artvin ili örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğretmen görüşlerinden hareketle, yenilenen ortaöğretim kimya öğretim programının işleyen ve aksayan yönlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nitel yaklaşımlardan durum incelemesi (case study) ... -
Rhetoric in master thesis introductions in the field of English language teaching within turkish context: A genre analysis
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Teori ve uygulamada akademik yazma bilgisinin derinlemesine anlaşılmasına yönelik duyulan ihtiyaç, birçok farklı disiplinde bu konuyu farklı boyutlarıyla ele alan çalışmaların artmasına sebep olmuştur. Bilimsel konuşma ve ... -
The effect of comic strips on Turkish EFL learners` motivation and reading comprehension
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki İngilizce ders kitaplarında ihmal edilen bir tür olan çizgi romanların niteliğine ışık tutmak ve okuma malzemesi olarak çizgi roman kullanımının ortaokul seviyesinde İngilizce öğrenen ...