Cebir öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim tekniğinin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıfta yer alan Cebir öğrenme alanına ait konuların öğretiminde, somut -yarı somut -soyut öğretimin tekniğinin öğrencilerin başarı düzeyine, tutumuna ve kalıcılığa etkisini incelemektirAraştırmanın modeli; yarı deneysel araştırma modellerinden ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu desendir. Araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Van ilinde yer alan bir devlet okulunda öğrenim gören 21 deney, 19 kontrol olmak üzere toplam kırk yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine cebir öğretiminde ?somut -yarı somut -soyut öğretimin tekniği? yöntemi uygulanmış, kontrol grubu öğrencilerine de cebir öğretiminde ?Geleneksel Öğretim? yöntemi uygulanmıştır. Gruplar seçkisiz atama ile belirlenmiştir.Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin başarı düzeylerini ve öğrenmenin kalıcılığını incelemek amacıyla Cebir Bilgi Testi ve öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını incelemek amacıyla da Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler PASW Statistics Data Editor paket programı yardımıyla analiz edilmiştir.Çalışmadan elden edilen sonuçlar, cebir ile ilgili kavramların öğrenciler tarafından anlaşılmasında somut -yarı somut -soyut öğretimin tekniğinin geleneksel öğretim yönteminden daha başarılı olduğunu göstermiştir. Ayrıca, deney ve kontrol grupları öğrencilerinin matematiğe karşı tutumları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark olmamasına rağmen deney grubu öğrencilerin tutumları kontrol grubu öğrencilerine oranla olumlu yönde gelişmiştir. Cebire ait kavramları etkili ve kalıcı öğrenilmesinde somut -yarı somut -soyut öğretimin tekniğinin önemli bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Cebir, Somut -yarı somut -soyut öğretim tekniği, Akademik Başarı, Matematiğe Yönelik Tutum, Kalıcılık. The aim of this research is to explore the effect of concrete - semi-concrete - abstract teaching technique on the learners? achievement levels, attitudes and their retention, in the teaching of the sixth-grade subjects related to algebra.The model of the research is pretest ? posttest design with unmatched control group, which is one of the quasi-experimental research methods. The research was carried out in a public school in Van province in 2010-2011 academic year and with a total of 40 seventh-grade students, consisting of 21 students in experimental group and 19 students in control group. The concrete - semi-concrete - abstract teaching technique was applied to the experimental group and traditional teaching was applied to the control group. The groups were selected by random sampling.As data collecting instruments, Algebra Proficiency Test was used in order to examine the students? achievement levels and Mathematics Attitude Scale was used in order to examine the students? attitudes towards mathematics. The data gathered was analyzed by means of PASW Statistics Data Editor software program.The results of the study showed that concrete - semi-concrete - abstract teaching technique was more successful than traditional method in the comprehension of the concepts of algebra. Also, although there is not an important statistical difference between the two groups? attitudes towards mathematics, the experimental group developed more positive attitudes than the control group. It was found that concrete - semi-concrete - abstract teaching technique has not an important effect on the effective and retentive learning.Key Words: Algebra, Concrete - Semi-Concrete - Abstract Teaching Technique, Academic Achievement, Attitude towards Mathematics, Retention
Collections