Kimya öğretmenlerinin yenilenen ortaöğretim kimya öğretim programının uygulanabilirliği hakkındaki görüşleri: Artvin ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, öğretmen görüşlerinden hareketle, yenilenen ortaöğretim kimya öğretim programının işleyen ve aksayan yönlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nitel yaklaşımlardan durum incelemesi (case study) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya Artvin ilinde görev yapan 17 kimya öğretmeninin tamamı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ?Öğretmen Görüşme Formu? kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler analiz edilerek öğretmen görüşleri betimsel yollarla sunulmuştur.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğretmenler, programın güncel bilgi içerdiğini, konu sıralamasının uygun olduğunu, ölçme değerlendirme yaklaşımının uygulanabilir olduğunu belirtmiş bununla birlikte programın içeriğinin yoğun ve ağır olduğunu, önerilen sürelerin yetersiz olduğunu, etkinlikleri ve öğretim yöntemlerini uygulayamadıklarını, ünite konularının sadeleştirilmesi gerektiğini, program yapımcıları tarafından hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ve programın esnek olmadığı görüşlerini dile getirmişlerdir. Programın etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda kimya öğretim programının yeniden gözden geçirilmesinin faydalı olacağı söylenebilir. In this study, the applicability and the problem associated with the practicability of the renewed high school chemistry curriculum according to the chemistry teachers? views were aimed.In this qualitative case study data were collected from 17 chemistry teachers working in the Artvin province. Teachers were interviewed under the guidance of a semi-structured ?Teacher Interview Form? developed by researcher. The data obtained from the interviews were subjected to a content analysis and the results are presented descriptively.The findings of the study showed that the teachers reported that the curriculum includes up-to-date information; the sequence of the topics is appropriate and its measurement and evaluation approach is feasible. However, they also stated that the content of the program is too dense and hard for students to understand; the time allocated for the curriculum is not enough, so, they cannot carry out the activities and suggested teaching methods; the number of topics should be reduced; they need first hand in-service training about the curriculum by the curriculum developers and the curriculum is not flexible. They suggest that to be able to apply the curriculum effectively, some modifications on the curriculum has to be made in the light of the opinions of the teachers according to their views.
Collections