Öğretmen adaylarının okula yabancılaşma düzeyleri ve kurumsal itibar algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, öğretmen adaylarının okula yabancılaşma düzeyleri ile kurumsal itibar algıları arasındaki ilişkiyi saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmada, bu amaca yönelik ilişkisel (korelasyonel) tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2011-2012 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinin çeşitli bölüm ve sınıflarında öğrenim gören 680 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Burbach (1972) tarafından geliştirilen ve Ataş (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan Fakülte Yabancılaşma Ölçeği ve Fombrun (2000) tarafından geliştirilen ve Altıntaş (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Kurumsal İtibar İzleme Anketi kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının okula yabancılaşma düzeylerinin ve kurumsal itibar algılarının cinsiyet ve bölüm seçme kararı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesinde t-testi, bölüm, sınıf, akademik başarı, yaş, ekonomik durum, öğretim elemanlarıyla ilişki, sınıf arkadaşlarıyla ilişki ve sosyal etkinliklere katılım değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), okula yabancılaşma düzeyleri ile kurumsal itibar algıları arasındaki ilişkiyi incelemek için Pearson Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının okula yabancılaşma düzeyleri ile kurumsal itibar algıları arasında orta düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca, öğretmen adaylarının okula yabancılaşma düzeylerinin akademik başarı ve ekonomik durum değişkenlerine göre farklılaşmadığı, cinsiyet, bölüm, sınıf, yaş, bölüm seçme kararı, öğretim elemanlarıyla ilişki, sınıf arkadaşlarıyla ilişki, sosyal etkinliklere katılım değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı, kurumsal itibar algılarının cinsiyet, akademik başarı, yaş, ekonomik durum, bölüm seçme kararı, sınıf arkadaşlarıyla ilişki, sosyal etkinliklere katılım değişkenlerine göre farklılaşmadığı, bölüm, sınıf, öğretim elemanlarıyla ilişki değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Öğretmen adayları, okula yabancılaşma, kurumsal itibar algısı. This research aims to determine the relationship between pre-service teachers? school alienation levels and perceptions of corporate reputation. In this study, the relational (correlational) model has been used for this purpose. University students who are studying at Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty are the population of the study. The sample of this study consisted of 680 students who are studying at Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty in 2011-2012 academic year. Faculty Alienation Scale developed by Burbach (1972) and adapted to Turkish by Ataş (2012), and Corporate Reputation Scale developed by Fombrun (2000) and adapted to Turkish by Altıntaş (2005) was used to gather the research data. The SPSS (Statistical Package for Social Sciences) was used to analyze the data gathered. In order to determine whether or not there has been any difference among the pre-service teachers? school alienation levels and perceptions of corporate reputation according to gender and the decision of carrier choice variables, the t-test was used. Variance analysis (ANOVA) was used to determine whether there was any difference among the pre-service teachers? school alienation levels and perceptions of corporate reputation according to educational department, grade level, academic achievement, age, economic situation, relationship with faculty members, relationship with classmates, participation in social activities variables or not. On the other hand, The Pearson Correlation Coefficient was used to examine the relationship between pre-service teachers? school alienation levels and perceptions of corporate reputation. According to the findings of the study, there is a medium, negative and significant relationship between pre-service teachers? school alienation levels and perceptions of corporate reputation. Also, it was concluded that pre-service teachers? school alienation levels did not differ on variables of academic achievement and economic situation, and differed on variables of gender, educational department, grade level, age, the decision of carrier choice, relationship with faculty members and classmates, participation in social activities. In addition, it was found that pre-service teachers? perceptions of corporate reputation differentiate to variables of educational department, grade level, relationship with faculty members and did not differentiate to variables of gender, academic achievement, age, economic situation, the decision of career choice, relationship with classmates, participation in social activities.Keywords: Pre-service teachers, school alienation, perception of corporate reputation.
Collections