İş birliğine dayalı öğrenme yönteminin okul öncesi öğretmen adaylarının konuşma becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Sözlü Anlatım dersinde öğrencilerin akademik başarıları ve derse karşı tutumları üzerine farklı iki öğretim yönteminin (geleneksel ve iş birliğine dayalı öğrenme yöntemlerinden jigsaw(II) tekniğin etkisini tespit etmekle birlikte; jigsaw(II) tekniğinin uygulandığı gruptaki öğrencilerin bu yöntem hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırma, 2010?2011 öğretim yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nın birinci sınıflarının iki farklı şubesinde öğrenim gören toplam 70 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuş; deney grubuna, İş birliğine dayalı Öğrenme Yöntemlerinden Jigsaw(II) Tekniği, kontrol grubuna ise Öğretmen Merkezli Geleneksel Öğretim Yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak; Tanıtıcı Bilgi Formu(TBF), Sözlü Anlatım Bilişsel Alan Başarı Testi (SABT), Öğrenme Stilleri Envanteri (ÖSE), Sözlü Anlatım Uygulama Değerlendirme Formu(SAUDF) , Sözlü Anlatım Tutum Ölçeği(SATÖ) ve Jigsaw Görüş Ölçeği(JGÖ) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizi yapılmış ve elde edilen sonuçlara göre iş birliğine dayalı öğrenme yönteminin Sözlü Anlatım dersinin öğretimi sürecinde kullanılmasının öğrencilerin konuşma becerilerini, akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarını geleneksel yönteme göre daha olumlu etkilediği tespit edilmiştir. The purpose of this study is to determine the effect of two different teaching techniques ? the traditional technique and jigsaw (II) technique, a cooperative learning technique ? on the students? attitudes to the course of Verbal Lecture and their academic achievements in this course. It is also intended to find out the views of the students in the group to which the Jigsaw (II) technique has been applied about this technique. This research was conducted on a total of 70 students having an education in two different branches of the first year at the Department of Preschool Teachership of the Faculty of Education at Ağrı İbrahim Çeçen University in 2010-2011 training year. In line with the purpose of the study, the experiment and control groups were formed. To the experiment group, Jigsaw (II) technique was applied, while the control group received the traditional teacher-centred teaching method. In the study, Introductory Information Form (IIF), Verbal Lecture Cognitive Achievement Test (VLCAT), Inventory of Learning Styles (ILS), Application Assessment Form of Verbal Lecture (AAFVL), Verbal Lecture Attitude Scale (VLAS) and View Scale of Jigsaw (VSJ) have been used. The data gathered from the study have been analysed statistically and according to the results obtained, it has been determined that the cooperative learning technique affects the attitudes of the students to the course of Verbal Lecture, their academic achievements and their speaking abilities more positively than the traditional teaching method.
Collections