Öğretmen adaylarının elektrokimya konusundaki anlayışlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, farklı veri toplama teknikleri kullanılarak öğretmen adaylarının elektrokimya konusu ile ilgili anlayışlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma da nitel ve nicel teknikler birlikte kullanılmıştır. Çalışmada, elektrokimya konusu ile ilgili olarak geliştirilen 20 sorudan oluşan çoktan seçmeli elektrokimya kavram testi, mülakat ve odak grup görüşmesi veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Veriler, genel kimya dersi kapsamında elektrokimya konusu işlendikten sonra toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim yılında eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği programı 1.sınıfında öğrenim gören toplam 95 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Elektrokimya kavram testi, çalışma kapsamındaki öğretmen adaylarının tamamına uygulanmıştır. Kavram testi sonucuna göre seçilen bazı öğretmen adaylarıyla mülakat ve odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının elektrokimya konusundaki kavramsal anlayışlarının arzu edilen düzeyde olmadığını ve çok sayıda kavram yanılgılarına sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Konuyla ilgili olarak daha önce yapılmış olan araştırmalarda tespit edilen yanılgılardan farklı olarak birçok yeni kavram yanılgısı belirlenmiştir. The aim of this study was to, determine of prospective teachers?understandings related to electrochemistry. Qualitative and quantitative research techniques were used together in the study. A concept test consisted of 20 items for electrochemistry; interviews and focus group discussion were used as data collecting tools. Data were collected after the subject of electrochemistry was taught in the scope of general chemistry lesson. Sample of the study consisted of 95 prospective teachers studying in the first grade of elementary science teaching department in an education faculty in 2011-2012 semester. The electrochemistry concept test was given to the sample at the end of electrochemistry unit. The interviews and the focus group discussion were made with the prospective teachers chosen according to the results of concept test. Findings of the study showed that the prospective teachers? understandings of electrochemistry were inadequate and there were many misconceptions. Many misconceptions were found different from previously detected misconceptions in literature.
Collections