Yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla 7. sınıflarda olasılık öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim 7.sınıf öğrencilerine ?Olasılık? öğretiminde çalışma yapraklarıyla yapılan öğretim ile genel öğretim yöntemleriyle yapılan öğretimin öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemektir. Araştırmada, bu amaca uygun olarak ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneme modeli kullanılmıştır. Olasılık konusuna ait kazanımlar dikkate alınarak ve öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde toplam on çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılının 2. yarıyılında Erzurum ili Palandöken ilçesine bağlı bir devlet okulunda yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 19 öğrenci deney grubunda, 19 öğrenci kontrol grubunda olmak üzere toplam 38 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve daha önce güvenirliği hesaplanmış olan Olasılık Bilgi Testi kullanılmıştır. Daha sonra deney grubunda dersler yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla işlenirken, kontrol grubunda dersler genel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Yapılan öğretim sonunda her iki gruba da hazırlanan bilgi testi son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca çalışma yapraklarıyla yapılan öğretim süreci ön test ve son test ile birlikte gözlemlenerek uygulamanın etkililiği hakkında daha net ve geçerli bilgi toplanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre yapılandırmacı yaklaşıma uygun çalışma yapraklarıyla öğrenim gören grubun akademik başarısının, genel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kontrol grubunun başarısına göre arttığı görülmüştür. The aim of this study is to determine whether the teaching with the worksheets and traditional teaching which was carried out on 7th grade students for teaching of ?probability? caused a significant difference on students?achievements or not. For this aim, a pretest-posttest with nonequivalent conrol group quasi-experimental design was used as a research design. Totally 10 worksheets were developed by taking into account course outcomes and attracting students? attentions. The study was carried out in the second term of 2011-2012 academic year at a public school in Palandoken district of Erzurum. The sampling consisted of totally 38 students and there were 19 students in the experimental group and 19 students in the control group. The data collection instrument ?The Probability Knowledge Test? was developed and tested in terms of reliability by the researcher. While the students in the experimental group were taught by using worksheets based on constructivist approach, the students in the control group were taught by using traditional teaching. At the end of the instruction, the knowledge test was applied to both groups as posttest. Also, the teaching process prepared by means of the worksheets was observed through pretest and posttest with clearer and reliase information about the efficacy of the implementation was tried to collect. According to the findings of the research, it was found that the group?s academic achievement taught with the worksheets based on constructivist approach increased compared to group?s achievement taught with the traditional teaching methods.
Collections