Animasyon tekniği ve 5E öğrenme modelinin 8. sınıf ?yaşamımızdaki elektrik? ünitesinin işlenmesinde akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünebilme yeteneklerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersinde Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinin öğretiminde 5E Öğrenme Modeli ve Animasyon Tekniğinin öğrencilerin akademik ba-şarılarına, tutumlarına ve eleştirel düşünebilme yeteneklerine etkisini araştırmaktır.Çalışmanın örneklemini Erzurum ili Yakutiye ilçesinde yer alan bir ilköğretim okulunda, 3 tane 8. sınıfta bulunan 72 öğrenci oluşturmaktadır. Sınıflardan biri rastgele örnekleme yöntemiyle kontrol grubu, diğer ikisi ise deney grubu olarak belirlenmiştir. Deney gruplarından birine 5E Öğrenme Modeli, diğerine de Animasyon tekniği uygulanmıştır. Çalışma 2010-2011 öğretim yılının ikinci döneminde yapılmıştır. Ölçme aracı olarak Fen ve Teknoloji Başarı Testi, Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği ve Cornell Eleştirel Düşünme Testi-X üç gruba da ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16 paket programıyla değerlendirilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek için Kruskal Wallis testi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda akademik başarı açısından 5E Öğrenme Modeli ve Animasyon Tekniği ile Geleneksel Öğretim Yöntemi arasında anlamlı bir farklılık olduğu; 5E Öğ-renme Modeli ve Animasyon Tekniği arasında ise anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin derse karşı tutumlarında ve eleştirel düşünebilme yeteneklerinde anlamlı bir farklılık olmadığı anlaşılmıştır.Araştırmanın sonuçları gösteriyor ki, 5E öğrenme modeli ve animasyon tekniği ile öğ-renen öğrencilerin başarısı geleneksel yöntemlere göre öğrenen öğrencilerin başarısından daha yüksektir.Anahtar Kelimeler: Fen ve teknoloji dersi, 5E öğrenme modeli, animasyon tekniği, eleştirel düşünme, yaşamımızdaki elektrik The purpose of this study is to test the effect of 5E learning model and animation techniques on student achievement, attitude and critical thinking skills for teaching electricity in our life in science lesson.The sample of this study were consisted of 72 students who attend to the 8th grades in a primary school in Yakutiye, in Erzurum. One of the classes randomly control group, while the other two experimental groups were determined. 5E Learning Model is applied to one of the experimental groups and animation technique is applied to another. The study was conducted during the 2010-2011 second semester. As the measurement scale, Science Success Test, Science Attitude Test and Cornell Critical Thinking Test-x form applied to the three groups as pre-test and post-test. The data obtained from were analysed by SPSS 16 packet programme. To determine whether a significant difference between groups in Kruskal Wallis test was applied.At the and of the study, it has been emphasised that there is a meaningful difference between 5E learning model and animation technique with traditional method regarding academic achievement but there is no meaningful difference between 5E learning model and animation technique. It has been recognized that there is no meaningful differences in the students? attitudes towards the lessons and in the students? critical thinking skills.The results showed that students who learned with a 5E learning model and animation technique scored significantly higher than the students who were taught with traditional teaching method with respect to achievement.Key words: Science and technology lesson, 5E learning model, animmation technique, critical thinking, electricity in our life
Collections