EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 341
-
Yedinci sınıflara yönelik matematik okuryazarlığı öğretim programının geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Toplumların geleceklerine yönelik vizyon belirlerken bilgi toplumu olma, bilim yapma ve teknoloji üretme gibi hedeflerin ön plana çıktığı görülür. Bu hedeflerin gerçekleştirilmesi ve yeni hedeflerin oluşturulmasında yaşam ... -
Bibliyoterapik metin temelli yaratıcı okuma eğitiminin Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı okuma becerilerine ve okumaya yönelik tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bibliyoterapik metin temelli yaratıcı okuma eğitiminin Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı okuma becerilerine ve okumaya yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırma, ... -
Bela Bartok'un `Çocuklar için Piyano Albümü`nün piyano eğitimine eğitsel katkıları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, Bela Bartok'un `Çocuklar İçin Piyano Albümü`nün piyano eğitimine eğitsel katkılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel çerçevede gerçekleştirilen araştırmada, doküman analizi ve içerik analizi ... -
Şan derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin ve kullanım amaçlarının tespiti
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırma; Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları ile Konservatuvar Sahne Sanatları Bölümü Opera Ana Sanat Dallarında `şan eğitimi` veren öğretim elemanlarının şan derslerinde ... -
Müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, Üniversitelerin Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar EğitimiBölümleri, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim görmekte olan 1., 2., 3. ve 4.sınıf müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik düzeylerinin ... -
Müzik öğretmeni adaylarının öğretmen kimliklerinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bireyler içinde yaşadıkları ortam gereği toplumsal katmanda farklı kimliklere sahiptirler.Bireylerin statüleri, çalışma durumları, bilgi ve birikimleri, sahip oldukları değerler onlara birerkimlik sağlamaktadır. Sahip ... -
Müzik öğretmeni adaylarının güzel sanatlar lisesi bireysel ses eğitimi dersi kazanımlarına ulaşma düzeyleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı müzik öğretmeni adaylarının güzel sanatlar lisesi bireysel ses eğitimi dersi kazanımlarına ulaşma düzeylerini belirlemektir. Araştırma, nicel kapsamda gerçekleştirilen bir tarama çalışmasıdır. Araştırmada ... -
Piyano Öğrenmeye Yönelik Üstbilişsel Farkındalık Ölçeğinin geliştirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada üniversite düzeyinde mesleki müzik eğitimi kapsamında piyano eğitimialan öğrencilerin piyano öğrenmeye yönelik üstbilişsel farkındalıklarını ölçmedekullanılabilecek `Piyano Öğrenmeye Yönelik Üstbilişsel ... -
Müzik öğretmeni adaylarının beş büyük kişilik özelliklerinin çalgı öz yeterlik durumlarını yordaması (Ege Bölgesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının beş büyük kişilik özelliklerininçalgı öz yeterlik durumlarını yordama durumunu incelemektir. Araştırmanın amacıdoğrultusunda ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Önemseme davranışlarına ilişkin düzenlenen etkinliklerin öğrenme ortamlarına, öğretmen ve öğrenci davranışlarına yansımaları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Türk eğitiminin genel amaçlarında, 2023 eğitim vizyonunda ve eğitim programlarındavurgulanan noktalardan biri bireyin bilişsel, sosyal ve duygusal alanlarda gelişimine,kendini tanımasına rehberlik etmektir. Ancak, günümüz ... -
Kabul ve kararlılık yaklaşımı temelli grup psiko-eğitimi ile ergenlerin benlik saygısı puanlarını yordamada öz-şefkat ve yaşantısal kaçınma puanlarının aracılık rolü
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, Kabul ve Kararlılık Yaklaşımı temelli grup psiko-eğitimi (KKYTGP) ile ergenlerin benlik saygısı puanlarını yordamada öz-şefkat ve yaşantısal kaçınma puanlarının aracılık rolünü incelemektir. Araştırma, ... -
Öğretmenlerin mesleki kimlik algılarının ve mesleki kimlik tipolojilerinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin mesleki kimlik algılarının ve mesleki kimlik tipolojilerinin belirlenmesidir. Bu çerçevede, öğretmenlerin mesleki kimlik algılarını oluşturan bileşenler ve bu bileşenlere ilişkin öğretmen ... -
Bilgisayar destekli prozodi eğitiminin Türkçeyi ikinci dil olarak edinen ortaokul öğrencilerinin parçalar ve parçalarüstü birimleri kullanma becerileri ile konuşma kaygılarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli prozodi eğitiminin Türkçeyi ikinci dil olarak edinen ortaokul öğrencilerinin parçalar ve parçalarüstü birimleri kullanma becerileri ile konuşma kaygılarına etkisini ortaya koymaktır. ... -
Individual, family, and community sense of coherence in predicting positive mental health among university students in Germany and Turkey: Measurement invariance and comparative analyses
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Pozitif ruh sağlığı, kişinin bireysel, duygusal ve sosyal iyi oluş düzeyine işaret eden bütüncül bir kavramdır. Bütünlük duygusu bireyin dünyayı veya hayatı ne kadar anlaşılabilir, yönetilebilir ve anlamlı bulduğuna ilişkin ... -
Abdullah Ziya Kozanoğlu`nun tarihî romanlarındaki değerlerin Türkçe eğitimi açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmamızda, Cumhuriyet dönemi Türk çocuk edebiyatının önemli isimlerinden olan Abdullah Ziya Kozanoğlu'nun on sekiz tarihî romanı, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (6, 7, 8. Sınıflar) genel olarak ... -
Doğal konuşmalardaki vurgu ve tonların incelenmesi ve duygu tespiti (Televizyon programları örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, televizyon programlarındaki doğal konuşmalar incelenmiştir. Araştırmanın amacı, doğal konuşmalardaki duygu türüne göre, sesteki vurgu ve ton görünümlerinin, erkek ve kadınlardaki benzer ve farklı yönlerini ... -
Ergenlerde iletişim becerilerinin yordayıcıları olarak öz-duyarlık ve mizah tarzları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı cinsiyet, sınıf düzeyi, algılanan sosyo-ekonomik düzey ve algılanan ana-baba tutumu değişkenlerine göre ergenlerin iletişim becerileri, öz-duyarlık düzeyleri ve mizah tarzlarını; iletişim becerileri, ... -
Günümüzde su eğitimi ve ilköğretim öğrencilerinin su ile ilgili tutumlarının araştırılması (Muğla ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin suya yönelik tutumları ile demografik özellikleri arasındaki olası ilişkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Muğla ili merkez ilçe ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri, problem çözme becerileri ve empatik eğilim düzeyleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Okul Öncesi Öğretmenlerinin iletişim becerileri, problem çözme becerilerini ve empatik eğilim düzeylerini yaş ve kıdem açısından incelemektir.Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. ... -
Öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kişisel yönelimleri arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile özgerçekleşim düzeylerinin bazı boyutları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda, bireylerin duygusal zekâ kapsamına giren özfarkındalık ...