Bela Bartok'un `Çocuklar için Piyano Albümü`nün piyano eğitimine eğitsel katkıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Bela Bartok'un `Çocuklar İçin Piyano Albümü`nün piyano eğitimine eğitsel katkılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel çerçevede gerçekleştirilen araştırmada, doküman analizi ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Aynı zamanda araştırmanın alt amaçlarından bazılarını tespit etmek amacıyla görüşme yöntemine de başvurulmuştur. Öncelikle Bela Bartok'un `Çocuklar İçin Piyano Albümü`nün hangi müziksel analiz yöntemleriyle analiz edilmesi gerektiği ile ilgili uzman görüşü alınmıştır. Ardından Bela Bartok'un `Çocuklar İçin Piyano Albümü`nün Türkiye'deki Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü ve Güzel Sanatlar Liselerindeki kullanılma durumunu tespit etmek amacıyla 12'si üniversitede, 12'si ise güzel sanatlar lisesinde görev yapmakta olan toplamda 24 piyano eğitimcisi ile görüşmeler yapılmış, albümün kullanılma durumu, piyano eğitiminin hangi düzeyine ve hangi eğitsel kazanımlara yönelik olduğu gibi sorulara yanıt aranmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlarda; 24 Katılımcıdan 10'unun albümü piyano eğitim sürecinde kullandığı ve 14'ünün kullanmadığı anlaşılmıştır. Bela Bartok'un `Çocuklar İçin Piyano Albümü`nün eğitsel kazanım alanına katkıları incelendiğinde, albümde yer alan 85 eserin 65'inde Legato tekniğinin; 17'sinde Staccato tekniğinin ve 16'sında ise pedal tekniğinin yer aldığı görülmektedir. Bu durumda albümün ağırlıklı olarak Legato tekniğini pekiştirmeye yönelik tasarlandığı söylenebilir. Aynı zamanda eserlerde sık sık tempo değişimi ve ölçü birim değişiklikleri yapıldığı görülmüştür. Bunun yanı sıra bestecinin, melodinin parti değiştirmesi, oktav değişiklikleri, transpoze, armonik yapının çeşitlendirilmesi gibi tekniklere hem eğitsel kazanım alanına katkı olarak hem de eserlerdeki monotonluğu kırmak amacıyla yer verdiği anlaşılmıştır. Yapılan formel analiz sonucunda, 85 eserden 84'ünün şarkı formunda olduğu, 84 eserden 39'unun iki bölmeli, 26'sının ise üç bölmeli şarkı formunda olduğu tespit edilmiştir. Yapılan modal analiz sonucunda ise 85 eserin 35'inin Ionian modunda, 28'inin ise Aeolian modunda olduğu saptanmış ve bunun yanı sıra, Dorian, Lydian, Mixolydian gibi modların da kullanıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca elde edilen veriler, her bir eser için ayrı ayrı olacak şekilde bulgular bölümünde sergilenmiştir. Bu araştırmanın albümü çalışmak isteyen öğrencilere, öğretmenlere ve benzer araştırmalar yapacak olan araştırmacılara kaynak olacağı düşünülmektedir. This research, it is aimed to reveal the educational contributions of Bela Bartok's `Piano Album for Children` to piano education. Although this research has a qualitative scope, document analysis and content analysis methods were used. At the same time, semi-structured interview technique was used to determine some of the sub-objectives of the research. First of all, expert opinion was taken about the musical analysis methods that Bela Bartok's `Piano Album for Children` should be analyzed. Then, interviews with a total of 24 piano educators, 12 of whom are working at universities and 12 of whom are working in fine arts high schools, in order to determine the use of Bela Bartok's `Piano Album for Children` in the Music Education Department of the Faculty of Education and Fine Arts High Schools in Turkey. In this study, answers were sought for questions such as the use of the album, the level of piano education and educational attainments. In the results obtained from the research; it was understood that 10 of the 24 participants used the album in the piano education process and 14 of them did not. When the contributions of Bela Bartok's `Piano Album for Children` to the field of educational attainment are examined, it is seen that the Legato technique in 65 of the 85 works in the album; It is seen that 17 of them have Staccato technique and 16 of them pedal technique. In this case, it can be said that the album was mainly designed to reinforce the Legato technique. At the same time, it was seen that tempo changes and measurement unit changes were made frequently in the works. In addition, it was understood that the composer included techniques such as changing the melody's part, octave changes, transposing, and diversifying the harmonic structure both as a contribution to the field of educational attainment and to break the monotony of the works. As a result of the formal analysis, it was determined that 84 of the 85 works were in the form of songs, 39 of the 84 works were in the form of two parts and 26 of them were in the form of songs with three parts. As a result of the modal analysis, it was determined that 35 of the 85 works were in the Ionian mode and 28 of them were in the Aeolian mode, and it was understood that modes such as Dorian, Lydian, Mixolydian were also used. In addition, the data obtained are presented in the findings section separately for each work. It is thought that this research will be a resource for students who want to study the album, teachers and researchers who will do similar research.
Collections