Günümüzde su eğitimi ve ilköğretim öğrencilerinin su ile ilgili tutumlarının araştırılması (Muğla ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin suya yönelik tutumları ile demografik özellikleri arasındaki olası ilişkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Muğla ili merkez ilçe 2010?2011 eğitim öğretim yılı I. döneminde 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 915 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Su Tutum Ölçeği (STÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 14.0 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda 32 maddelik Su tutum Ölçeği hazırlanmıştır.Araştırma sonucunda; ilköğretim öğrencilerinin suya yönelik tutumlarında cinsiyete, sınıf düzeyine, baba eğitim durumuna, anne eğitim durumuna, aylık gelire, en önemli su sorununun ne olduğuna, yüzme bilinip bilinmediğine ve yaşanılan yer bilgisine göre anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Su ile ilgili bilgiyi nereden edindiği ve en çok suyu nerede harcadığına göre anlamlı bir fark bulunamamıştır.ANAHTAR KELİMELER : Su Eğitimi, Fen Eğitimi, Öğrenci Tutumu This study was conducted to investigate the possible relationships between the demographic features and attitudes of 6th, 7th and 8th graders of primary schools towards water. The participants of the study are 915 sixth, seventh and eighth grade students in Muğla city center in the fall semester of 2010-2011 academic year. The study is a survey model. A Water Attitude Scale was used in order to collect data for the study a 32 itemed Water Attitude Scale was developed. The data obtained were analyzed by using SPSS14.0 package program. According to the results, there is a meaningful difference between student?s attitudes towards water in term of gender, grade level, parental education, and income and according to such variables of whether they know swimming, what the most important problem is regarding water and knowledge of living place. However, there is no meaningful difference according to in terms of where the students gained knowledge regarding water and for what purposes they use water.KEY WORDS : Water education, Science education, Student?sattidutes
Collections