İlköğretim kademesinde görevli öğretmenlerin bilgisayarların sınıf içi ve dışı uygulamalarda kullanımı ve yararlarına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim kademesinde görevli öğretmenlerin bilgisayarların sınıf içi ve dışı uygulamalarda kullanımı ve yararlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir.Araştırma, 2009?2010 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, 3 haftalık bir sürede, Muğla il merkezine bağlı 12 ilköğretim okulundaki 342 öğretmenden oluşan örneklem grubu ile yürütülmüştür. Araştırma tarama modelinden yararlanılarak gerçekleştirilen betimsel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmada ilk olarak; ilköğretim kademesinde görev yapan öğretmenlere üç bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Anket formu ile öğretmenlerin `demografik özellikleri', `bilgisayarlara karşı yönelimi' ve `sınıf içi ve sınıf dışı (destekleyici) bilgisayar kullanım sıklıkları' belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 16.0 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Değişkenler arasında fark olup olmadığı bağımsız gruplar T-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak belirlenmiştir. Değişkenler arasındaki anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek için ise ikili regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda;1.Öğretmenlerin BKY'sinin olumlu olduğu belirlenmiştir.2.Öğretmenlerin sınıf dışı (destekleyici) ve sınıf içi uygulamalarda ders hazırlığı için internetten araştırma yapılması, öğrenciler için çalışma yaprağı hazırlanması, bilgisayarın öğretim aracı olarak kullanımı ve öğrencileri internette bilgi araştırmaya teşvik edilmesinde bilgisayarlardan düzenli olarak yararlandıkları tespit edilmiştir.3.Eğitimde bilgisayara karşı yönelimin cinsiyet, haftalık bilgisayar kullanım yoğunluğu (sınıf içi ve eğlence amaçlı) değişkenlerine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.4.Genel bilgisayar yöneliminin deneyim yılı, alınan bilgisayar eğitimi ve haftalık bilgisayar kullanım yoğunluğu (mesleki, sınıf içi ve eğlence amaçlı) değişkenlerine göre farklılık gösterdiği bulunmuştur.5.Teknolojik yenilikçilik yöneliminin haftalık bilgisayar kullanım yoğunluğu (sınıf içi) değişkenine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.6.Sınıf dışı (destekleyici) bilgisayar kullanım sıklığının branş, deneyim yılı, alınan bilgisayar eğitimi ve haftalık bilgisayar kullanım yoğunluğu (mesleki, sınıf içi ve eğlence amaçlı) değişkenlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.7.Sınıf içi bilgisayar kullanım sıklıklarının ise branş, alınan bilgisayar eğitimi ve haftalık bilgisayar kullanım yoğunluğu (mesleki, sınıf içi ve eğlence amaçlı) değişkenlerine göre farklılık göstermiştir.8.Eğitimde bilgisayara karşı yönelim, genel bilgisayar yönelimi ve teknolojik yenilikçilik yönelimi değişkenleri ile sınıf dışı (destekleyici) bilgisayar kullanım sıklıkları ve sınıf içi bilgisayar kullanım sıklıkları arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. The purpose of this study is to determine the opinions of primary school teachers on the advantages and usefulness of computers in class and supportive applications.Research was carried out in a period of 3 weeks during the spring term of 2009-2010 academic year, to a sample group of 342 teachers from 12 primary schools in the city center of Muğla. Research is the study of descriptive nature which has been performed by using scanning model. Firstly, a questionnaire consisting of three sections was applied to primary school teachers. Teachers `demographic characteristics, `orientations towards computers? and `the frequency of in-class and non-class supportive use of computers? are determined by the questionnaire. The research data were analyzed using the SPSS 16.0 program. If there is a difference between the variables was determined using analysis of independent-samples T-test and one-way Anova. To determine if there is a significant relationship between the variables or not, the regression analysis was conducted. The level of significance of the study was accepted as 0.05.As a result of the findings;1.Teachers orientation towards computers was positive.2.It is determined that teachers regularly make use the computers for doing research on the internet for lesson preparation, preparation of worksheets for students, using the computer as a teaching tool and encouraging students to research information on the internet.3.It has been identified that orientation towards computer in education shows significant differences in terms of gender, weekly intensity of computer use (class use and leisure) variables.4.It has been distinguished that general computer orientation shows significant differences according to years of experience, computer training received and weekly intensity of computer use variables.5.There are considerable differences between technological innovativeness orientation and weekly intensity of computer use (class use) variables.6.Frequency of the supportive use of the computers shows important differences according to branch, computer training received and weekly intensity of computer use (supportive use, class use and leisure) variables.7.Frequency of class use of the computers shows significant differences with regard to branch, computer training received and weekly intensity of the computer use (supportive use, class use and leisure) variables.8.There is a positive and significant relationship between the orientation towards computers (orientation towards computer in education, general computer orientation and technological innovativeness orientation) and frequency of the computer use (supportive and class use of the computers).
Collections