Perceived roles and competencies of English language instructors in online learning environments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son zamanlarda birçok üniversite çeşitli sebeplerle kampüs temelli çevrimiçi dersleri uygulamaya koymuştur. Çevrimiçi öğrenme ortamları, öğretme ve öğrenme için kendine özgü durumlar oluşturmaktadır. Özellikle çevrimiçi ders veren okutmanların başarıyı sağlamak için yeni roller üstlenmesi ve yeni yeterlilikler geliştirmesi gerekmektedir.Bu araştırmanın temel amacı, çevrimiçi ortamlarda ders veren İngilizce okutmanlarının sahip olması gereken roller ve yeterlilikleri, İngilizce okutmanlarının ve öğrencilerinin görüşlerini alarak incelemektir. Bu amaçla, 2015-2016 Akademik Yılı, bahar döneminde, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde çevrimiçi Temel İngilizce dersi veren İngilizce okutmanları ve bu dersi alan öğrencilerden nitel veriler toplanmıştır. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Bulgular çevrimiçi eğitimin bazı avantaj ve dezavantajları olduğunu göstermiştir. Çevrimiçi eğitimin en fazla ifade edilen avantajları, öğrenme için yer ve zaman esnekliği sunması, çevrimiçi ders kayıtlarına ulaşmayı sağlaması ve rahat bir ortam oluşturması olmuştur. Diğer yandan, çevrimiçi okutmanları ve öğrencilerinin çevrimiçi öğretme ve öğrenmeye karşı olumsuz tutuma sahip olmalarına neden olan birçok zorlukları da ifade edilmiştir. En fazla bahsedilen zorluklar teknik altyapı ve fakülte desteğinin yetersizliği, etkileşim ve iletişim problemleri, içerik yetersizliği, öğrenci profili ve çevrimiçi İngilizce öğretmenin güçlüğüdür.Çalışmada, kolaylaştırıcı rolü çevrimiçi dil okutmanları için en önemli rol olarak ifade edilmiştir. Buna rağmen, çevrimiçi okutmanlarının çevrimiçi sınıflarda kolaylaştırıcı rolünden ziyade eğitici rolünü yerine getirdiği ortaya çıkmıştır. Katılımcılar tarafından toplamda 28 adet yeterlilik belirtilmiştir. En fazla ifade edilen yeterlilikler içerik aktarma, farklı öğretim yöntem, strateji, aktivite ve materyalleri kullanma, etkileşimi sağlama, dikkat çekme, katılımı sağlama, dönüt alma ve verme, derse hazırlık yapma, temel bilgisayar becerilerine sahip olma ve teknolojiyi öğretimle bütünleştirebilmedir.Çevrimiçi okutmanların rol ve yeterliliklerine yönelik okutman görüşleri çoğunlukla öğrenci görüşleriyle uyum sağlamaktadır. Akran öğrenmesini teşvik etme, telif haklarına uyma, çevrimiçi öğretme performansını değerlendirme, işbirlikçi olma, soru-cevap sürecini yönetme ve öğrencileri dersin planlama ve uygulama sürecine dâhil etme okutmanlar tarafından ifade edilip, öğrenciler tarafından ifade edilmeyen yeterlilikler arasındadır.Çalışmada, önemli rol veya yeterlilik olarak görülen ve gerçekte uygulanan roller veya yeterlilikler arasında büyük farklar olduğu ortaya çıkmıştır. Okutmanlar özellikle, farklı öğretim yöntem, strateji, aktivite ve materyalleri kullanma, etkileşimi sağlama, dikkat çekme, çevrimiçi aktivite, materyal, görevler tasarlama, teknolojiyi öğretimle bütünleştirme, derse katılımı sağlama, dönüt alma ve verme, akran öğrenmesini teşvik etme ve öğrenci gelişimi ve performansını gözlemleyebilme konusunda sıkıntı yaşamaktadırlar.Başarılı bir çevrimiçi öğrenme ortamı sağlamak için, teknik altyapı ile dijital içeriğin geliştirilmesi ve çevrimiçi okutmanlar için uygulamalı ve sürekli mesleki gelişim eğitimleri katılımcılar tarafından talep edilmiştir. Bu çalışma, etkili bir çevrimiçiöğretme ve öğrenme ortamı için yüksek eğitim kurumları tarafından göz önünde bulundurulması gereken önemli konuları açığa çıkarmıştır.ANAHTAR KELİMELERRol ve Yeterlilikler, İngilizce Okutmanları, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları, Çevrimiçi Öğrenme Recently, a number of universities have started to provide campus-based online courses for various reasons. Online education environments constitute unique conditions for teaching and learning. Especially for online instructors, assuming new roles and developing new competencies has become necessary to be successful.The main purpose of this study is to explore the roles and competencies of English language instructors in online learning environments through perceptions of English language instructors and students. For this aim, qualitative data are collected from English language instructors who teach Basic English course online and students who take this course at Muğla Sıtkı Koçman University in 2015-2016 Academic Year, Fall Term. Data are gathered through self-designed semi-structured interviews and analyzed through content analysis.Results indicate that there are some advantages and disadvantages that online education creates. The most articulated advantages of online education are the flexibility of space and time it offers for learning, enabling access to recordings of online classes and creating a comfortable environment. On the other hand, many challenges as well are referred which make online instructors and students feel negative towards online teaching and learning. The most referred challenges are poorness of technical infrastructure, lack of faculty support, interaction and communication problems, lack of content development, student profile and difficulty of teaching English online.In this present study, facilitator has been identified as the most important role for online language instructors. Nevertheless, it is uncovered that online instructors perform the instructor role most of the time rather than acting as facilitator in online classes. In total, 28 competencies are addressed by participants. The most articulated competencies are delivering the content, using varied teaching methods, strategies, activities and materials, fostering interaction, attracting attention, ensuring participation, giving and receiving feedback, pre-class preparation, having basic ICT (Information and Communication Technologies) skills and integrating technology into teaching effectively.The perceptions of instructors about roles and competencies of online language instructors mostly correspond to students' perceptions. Promoting peer learning, complying with copyright issues, reflecting on online teaching performance, being collaborative, managing question-answer process, and involving students in lesson planning and implementation process are among competencies articulated by some of the instructors, yet not by the students.In this study, it is found out that there are great differences between what is regarded as important roles and competencies, and what is actually performed in the class. Instructors especially have difficulty in using varied teaching methods, strategies, activities and materials, fostering interaction, attracting attention, designing online activities, materials, and tasks, integrating technology into teaching effectively, ensuring participation, giving and receiving feedback, promoting peer learning, and monitoring student progress or performance in online classes.Most of the articulated roles and competencies for online classes are similar to those in traditional classes. For ensuring a successful online learning environment, improvement of technical infrastructure, digital content development, along with hands-on and continuous professional development trainings for online instructors are demanded by the participants. This study uncovers important issues to be taken into consideration by higher education institutions to create an efficient online language teaching and learning environment.KEY WORDSRoles and Competencies, English Language Instructors, Online Learning Environments, Online Learning
Collections