Sınıf öğretmenliği lisans programının öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Sınıf öğretmenliği lisans programını öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Bülent Ecevit, Marmara ve Kırıkkale Üniversitelerinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 354 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Değerlendirme Ölçeği (SÖLPDÖ)` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, t testi, ANOVA, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır.Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmeni adayları özellikle, programı geliştirenlerin programın girdilerinin üzerinde çalışma yapması gerektiğini vurgulamıştır. Katılımcıların cinsiyetlerinin sınıf öğretmenliği lisans programı ile ilgili görüşlerini etkileyip etkilemediği incelendiğinde cinsiyet açısından anlamlı bir ilişki olmadığını sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği lisans programı ile ilgili görüşleri öğrenim gördükleri üniversiteler açısından incelendiğinde, üniversiteler arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, sınıf öğretmeni adayları programın tüm boyutlarının geliştirilmesi gerektiğini belirtmektedir. The purpose of present study is to evaluate the classroom teaching undergraduate program in accordance with the preservice teachers' opinions using context, input, process, product (CIPP) model. The study was conducted with 354 senior students who were studying in Department of Primary schoolTeaching in Bulent Ecevit, Maramara and Kırıkkale University Faculty of Education in spring semester of 2014-2015 academic year. As data collection instrument, `Classroom Teaching Undergraduate Program Evaluation Scale (CTUPES)` was developed by the researcher. Obtained data were analyzed using SPSS 22.0. In the data analysis, frequency, percent, mean, t test, ANOVA, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H test were used.According to result of data analyses, the preservice teachers also stated that especially program inputs of program should be studied by program developers. When participants gender examined, it is found that there was no significant differences between female and male preservice teachers. On the other hand, when participants opinions related to primary schoolteaching undergraduate program is examined in terms of university, there are significant differences among universities. Consequently, the preservice teachers incated that all dimensions of the program should be developed.Key Words: Classroom Teaching Undergraduate Program, CIPP Model, Program Evaluation
Collections