Ikinci dil kelime öğrenmede bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu çalışmanın amacı ikinci dil kelime öğrenme sürecinde bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisini araştırmaktır. Ayrıca bilgi haritaları tekniği kullanıldıktan sonra öğrencilerin bu tekniğe ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Yabancı dil öğretiminde ağırlık genellikle dilbilgisi öğretimine verilirken, dilin asıl temel yapısını oluşturan kelimelerin klasik öğretim yöntemleriyle öğrenilmesinin yeterli olacağı düşünülmüştür. Fakat ezberciliğin ötesine geçen kelime öğrenme stratejilerinin hem kelime kazanımını kolaylaştırması hem de içeriği öğrenciye uygun hale getirerek hafızayı geliştirmesi beklemektedir. Bu amaca hizmet edeceği düşünülen, özellikle kelime öğretiminde farklı bir öğretim tekniği olarak bilgi haritalarının kullanımının etkisi araştırılmış ve elde edilecek sonuçlara göre de yabancı dil öğretmenlerine çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Katılımcılar, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Muğla Türdü 100.Yıl İlköğretim Okulu'nda okumakta olan ve Görsel-Uzamsal Zeka Testinin sonuçlarına göre seçilmiş toplamda 52 sekizinci sınıf öğrencisidir.Bu çalışmada veri toplama aracı olarak, deney ve kontrol gruplarına, araştırmada kullanılacak kelime bilgilerine ilişkin denkliklerini belirlemek amacıyla kelime testi (öntest) uygulanmıştır. Deneysel işlemin bitiminde her iki gruba da kelime testi son test olarak (ön testin aynısı) uygulanmıştır. 2 haftalık süre sonrasında da aynı test hatırlama testi olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin kullanılan yöntemlere ilişkin görüşlerini ölçmek amacıyla anket uygulanmıştır.Araştırmanın verileri analiz edilirken, SPSS (version 17.0) programından yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. İki gurubun karşılaştırılmasında t testinden yaralanılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre listeleme yöntemini ve bilgi haritasını kullanan kontrol ve deney grubunun öğrenme ve hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İkinci Dil Öğrenme, İkinci Dilde Kelime Öğrenme, Bilgi Haritaları ABSTRACTThe present study aims to investigate the effects of the use of knowledge maps on student?s level of learning and retention in second language vocabulary. In addition, after knowledge maps are used, to reveal students views about this technique is intended. While the importance is generally given to teaching grammar in language teaching, learning the words that make up the actual basic structure of the language with traditional teaching methods is thought to be sufficient. However, vocabulary learning strategies that go beyond memorization are thought both to facilitate vocabulary acquisition and to improve memory by adapting contents suitable for students. The effects of the use of knowledge maps which is thought to serve this purpose as a different teaching technique especially in vocabulary teaching are investigated and according to the obtained results, various suggestions were made to foreign language teachers.Participants are 52 8th grade students in Türdü 100. Yıl Primary School and were chosen according to their results of Visual-Spatial Intelligence Test.In this study, vocabulary test (pre-test) was administered to experimental and control groups as a means of data collection tool to determine their balances related to word knowledge. At the end of the experimental procedure, both groups were applied vocabulary test as post-test ( the same as pre-test). After two weeks time, the same tests were applied as retention tests. A questionnaire was administered to measure the students? views on the method used.In the analysis of the datas of the study, SPSS (version 17.0) was used. Frequency and percentage values of the obtained data were calculated. In the comparison of two goups, t test was used.According to the obtained results, there is a significant difference between the learning and retention levels of control and experimental groups using listing method and knowledge maps.Key Words: Second Language Learning, Vocabulary Learning in Second Language, Knowledge Maps
Collections