Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Muğla ilinde öğrenim görmekte olan ortaokul 6. 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise seçilen 3 ortaokulda 2012-2013 eğitim öğretim yılında 6. 7. ve 8. sınıfta medya okuryazarlığı dersi almış 205 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin Medya Okuryazarlığı dersine yönelik tutumları araştırmacı tarafından geliştirilen 5'li likert tipi anket ile ölçülmüş ve örnekleme ait diğer bilgiler de araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile edinilmiştir. Elde edilen verilerin analizi için, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, kategorik değişkenler arasındaki ilişkinin bulunması için Ki-Kare Testi kullanılmıştır. Analizler SPSS 20.0 paket programı ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin medya okuryazarlığı dersini genelde olumlu algıladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflara göre medya okuryazarlığı dersine ilişkin algıları genelde farklılaşma göstermemiştir. Ancak sınıf değişkeni ile medya okuryazarlığı dersinin algılanışı arasında bazı anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Tutum, Ortaokul, Medya okuryazarlığı This study was conducted in order to determine the attitudes of secondary school level students' towards the media literacy course. The study was implemented based on survey method. Population of the study was constructed with the 6th, 7th, and 8th grades of elementary education students in Muğla. Sample of the study was constructed with 205 students from 3 elementary schools having taken media literacy course at 6th, 7th, and 8th grades in 2012-2013 academic year. In the study, the attitudes towards Media Literacy course were measured with the likert-5 survey developed by the researcher and the information about the sample was obtained by the personal information form developed by the researcher. For the obtained data analysis, frequency and percentage values were measured and Chi-Square test was used in order to find the relation between categorical variances. Analysis was made by the SPSS 20.0 package program. The result of the study, show that students perceived media literacy course generally positively. Students' perceptions for media literacy course did not present a significant difference according to their grades. However, a significant difference was found between class variance and media literacy course perception.Keywords: Attitude, Secondary school, Media literacy
Collections