TEZLER: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 279
-
An action research into a hands-on solar energy activity, adapted to enhance students` understanding of selected physics concepts and to advance their awareness of renewable energy
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mevcut çalışma, öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynakları farkındalığını arttırmayı hedeflediği gibi ilgili fizik kavramlarını vurgulayarak, katılımcıların bu kavramlara bakış açılarını geliştirmeyi hedefleyen, pratik ... -
Turkish EFL learners` interpretation of metaphors: A study on conceptual socialization
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin kavramsal sosyalleşmesini onların metafor yorumlaması açısından araştırmayı amaçlamıştır. Bu bakımdan, ana dili İngilizce olanların ve Türk öğrencilerin ... -
An observational study: Investigating the relationship among achievement goal structures, students` personal characteristics, motivation and engagement
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma belirli bir ders içerisinde öğretmenin desteklediği hedef yapıları (ustalık ve performans hedef yapıları), öğrencilerin başarı güdüsü (başarıya motive olmak ve başarısızlık korkusu), öğrenci motivasyonu (başarı ... -
Language learning strategies in bilingual context: A case study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yaşları 14 ila 18 arasında değişen ve iki dilli eğitim alan 118 lise öğrencisinin dil öğrenme stratejilerini incelemek ve bu öğrencilerin yaygın olarak kullandıkları doğrudan ve dolaylı stratejileri ... -
Gender and student achievement in Turkey: School types and regional differences based on PISA 2012 data
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Cinsiyet eşitsizliği her alanda her zaman küresel bir sorun olmuştur. Ne yazık ki, temeli eğitime dayanan bu sorunla hala mücadele eden bir dünyada yaşamaktayız. Küresel endekslere ve anketlere göre Türkiye cinsiyet ... -
Teachers` dispositions as habits of mind: Insights from a narrative inquiry into the significant life experiences of turkish teachers
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-08)Bu çalışma beş Türk öğretmeninin mizaçları olarak zihin alışkanlıklarının gelişimine muhtemel katkısı olan önemli hayat deneyimlerinin rolünü ve önemli hayat deneyimlerinin katılımcıların öğretim yöntemleri üzerine etkilerini ... -
The effectiveness of creativity, activity, service (CAS) professional development in turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma mesleki gelişim seminerlerinin okullardaki yaratıcılık, etkinlik ve toplumsal hizmet (CAS) programı ve öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerindeki etkisini incelemiştir. Mesleki gelişim seminerleri öncesinde ... -
The use of formulaic language in Asian and European ELF contexts: A corpus based study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Avrupa'da ve Asya'da ortak dil olarak konuşulan İngilizce'nin sözcüksel ve dilbilgisel özelliklerini incelemeyi amaçlamıştır. Daha detaylı ifade etmek gerekirse, bu çalışmada the Vienna-Oxford ... -
High school students` knowledge level of, attitudes toward and interest in cancer
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kanser, günümüzde en yaygın olan hastalıklardan birisidir. Ancak, Türkiye'de buluğ çağındaki gençlerin kanser farkındalıklarını ve kanserle ilgili düşüncelerini inceleyen çok az çalışma bulunmaktadır. Bu çalışma, lise ... -
An exploratory study of a student-centered course in International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) schools: How is theory of knowledge (TOK) implemented to support intercultural sensitivity?
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık puanlarını ve kendilerinin derecelendirdiği Bilgi Kuramı sonuçlarını etkileyen faktörleri ve Bilgi Kuramı dersinin uygulanması yönelik düşüncelerini incelemektedir. Araştırmaya ... -
Assessing international mindedness in staff at an IB PYP school in Erbil
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-28)Bu eylem araştırmasında, Kuzey Irak'ta Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı(IB PYP) uygulayan bir okulun çok kültürlü ve çok dilli çalışanlarıyla, birdeğerlendirme ölçeği kullanılarak uluslararası bilinç kavramı ... -
The effectiveness of a program designed to prevent problematic internet use among sixth graders
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-05)Bu araştırmada kentli ve risk altında olmayan Türk ortaokul öğrencilerinin ihtiyaç doyumu, başa çıkma, bilinçli farkındalık ve problemli internet kullanımıyla (PİK) bağlantılı çevrimiçi davranışlarının neden-sonuçlarının ... -
Forms of support for and challenges to fostering international-mindedness: perspectives about the international Baccalaureate Diploma Program from different school contexts
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-07)Bu çalışma, öğrencilerin, öğretmenlerin ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı koordinatörlerin uluslararası fikirliliğin destekleri ve zorlukları hakkındaki algılarını inceler. Çalışma, özellikle Uluslararası Bakalorya ... -
A content analysis of the Turkish national high school health education curriculum using the health education curriculum analysis tool
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-02)Sağlık bilgisi eğitimi öğrencilerin ruhsal, sosyal ve fiziksel iyilik durumlarını geliştirmelerine yardım eder. Sağlık eğitimcileri Türkiye'deki liselerde sağlığın geliştirilmesi için özgün bir öğretim programı takip ... -
Teacher wellbeing as the predictor of teacher-student interpersonal relationships in efl classrooms
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-22)Bu çalışma, öğretmen iyi oluşunun öğretmen-öğrenci bireyler arası ilişkilerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, çalışma İngilizce'nin yabancı dil olarak konuşulduğu bir ortamda üniversite seviyesindeki ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde bir izlence tasarımı ve kültürel ögelerin hikâye kitapları aracılığıyla aktarımı
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Günümüzde, dil öğretim ve öğrenim süreci, bilim ve teknolojinin hızı ve gelişmesiyle eğitimin önemli bir ayrılmaz parçası haline gelmiştir. Bu sebeple, bir değil birden fazla dil öğrenmek yani çok dillilik bir ihtiyaç ... -
An observational study of the relationship of teachers` instructional behavior and student engagement
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-22)Bu çalışma, öğretmenlerin ihtiyaç destekleyen eğitsel davranışları (ilişkili olma desteği ve düzenli öğretim) ve öğrenci katılımı (davranışsal, duygusal, bilişsel ve aracı) arasındaki ilişkiyi öz belirleme teorisi ... -
Do students who engage in regular physical activity perform better in school? implications for instruction
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-26)Bu çalışmanın amacı fiziksel aktivitenin lise öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, sporcu öğrenciler, düzenli fiziksel aktivite yapan öğrenciler ve düzenli fiziksel aktivite yapmayan ... -
Comparative study of English language teaching settings of mone and IB schools (Turkey)
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-17)Bu çalışma, Ankara'daki Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Uluslararası Bakalorya (UB) okullarının İngilizce dil öğretim ortamını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu iki tür okulların İngilizce öğretim ortamlarının benzer ve ... -
Raising efl learners` awareness of suprasegmental features as an aid to understanding implicatures
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu calışma, telaffuzun suprasegmentel özelliklerini doğrudan öğretmenin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sözlü mesajlardaki gizli anlamları anlamaları üzerine bir etkisi olup olmadığını incelemektedir. ...