TEZLER: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 279
-
Predicting student task motivation: The role of endorsed achievement goals and personal characteristics
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada deneysel tasarım yöntemi kullanılmış olup öğrencilerin başarı çıktıkları (ör; istenmeyen hedefler; kopya çekme davranışı ve istenilen hedefler; içsel isteklendirme) ile otonom ve kontrol nedenlerinin başarı ... -
Factors related to reported student tablet PC use by EFL high school teachers
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğrencilerin Ankara'da lise düzeyinde görev yapan İngilizce öğretmenleri tarafından bildirilen tablet bilgisayar kullanımları araştırılmıştır. Buna ek olarak çalışmada, bu liselerdeki tablet bilgisayar ... -
An investigation of students` number sense and attitude scores as predictors of mathematics achievement
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-31)Bu nicel çalışmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin sayı duyusu becerileri ve matematiğe karşı tutumlarının bir üst okula giriş sınavlarındaki matematik başarılarını tahmin etmede uygun birer ölçütler olup olmadıklarını ... -
Conduct problems among adolescents in Turkey: An analysis of research articles from 2000 to 2014
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 200-2014 yılları arasındaki ergenler arasındaki davranış problemlerini konu alan makalelerin sentezlenmesidir. Çalışma, dahil olma, maruz kalma, zorbalık çeşitleri, sanal –zorbalık, ilişkili faktörler, ... -
Conversation strategies in the ELT curriculum and their effect on learners` oral proficiency exams
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmenlerin karşılıklı konuşma stratejileri öğretimi ile ilgili aktardıkları uygulamalarıyla öğrencilerin bu stratejilerin sınıf içi aktivitelerinde öğretilip öğretilmediğine yönelik algıları arasında bir ... -
The relationship among teachers` instructional behaviors, student motivation and student engagement: An observational study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, belirli bir ders saati içerisindeki öğretmenlerin ihtiyaç destekleyen eğitsel davranışları (özerklik desteği ve düzenli öğretim), öğrenci motivasyonu (başarı hedefleri ve bunların altında yatan sebepler) ve ... -
The effects of viewing pre-selected video clips on low-level Turkish EFL learners` use of speech acts
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma video kliplerin düşük seviyeli sınıflarda İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin söz edimleri kullanımında pragmatik yetkinlik kazanması üzerine etkilerini incelemeyi amaçlamıştır. Söylem tamamlama aktivitesi ... -
Explaining the factors associated with the likelihood of academic resilience in science and mathematics literacies in PISA 2012
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin fen ve matematik okuryazarlık alanlarında başarılarını etkileyen okul ve öğretmenle ilgili faktörleri incelemektir. Bir kümeleme yöntemi ... -
Teamwork, communication and empathy: A case study examining social skills in drama class
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu durum çalışması, ortaokul drama dersinde iletişim, takım çalışması ve empati gibi temel sosyal becerilerin öğrenilmesi ve bu becerilerin başka akademik konuların öğrenilmesinde yarar sağlayıp sağlamadığı konusunu ele ... -
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı dil: Türkçe A dersleri kapsamında grafik romanların incelenmesi: Puslu Kıtalar Atlası örneği
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndaki (UBDP) Dil: Türkçe A dersleri kapsamında grafik romanların okutulmasına yönelik bir araştırma ortaya koymaktadır. Bu amaçla İlban Ertem'in çizmiş ... -
An exploratory study into student and teacher perspectives of how the theory of knowledge course supports language development
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi Kuramı (BK) dersi, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (UBDP) müfredatındaki en zorlayıcı derslerden biridir. İçeriği gereği BK derslerinde öğrencilerin üst düzey İngilizce dil becerisine sahip olması gerekmektedir. ... -
Factors influencing dyadic interaction in paired speaking tests: Proficiency and familiarity
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma aşinalık ve dil yeterliliği faktörlerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin, eşli konuşma sınavlarında kullandıkları etkileşimsel kaynaklar (yani; konuşma sırası, konu yönetimi, düzeltme yapma ... -
Factors affecting mathematics literacy of students based on PISA 2012: A cross-cultural examination
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 2012 PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) uygulamasına dayalı olarak, katılan ülkelerin matematik okuryazarlık seviyelerine etki eden faktörleri belirlemektir. Bu çalışmada, bağımlı değişken ... -
Common Ground and Positioning in EFL Classrooms: A Comparison of Native and Non-native English-speaking Teachers
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenleriyle ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin dil sosyalleşmesi sırasında öğrencileriyle nasıl ortak zemin oluşturduklarını ve bu sayede kendilerini ... -
The development of an inquiry-based teaching unit for Turkish high school mathematics teachers on integral calculus: the case of definite integral
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)2013 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan matematik öğretim programı, matematik öğretmenlerinin bilgisayar teknolojisini derslerine aktif bir şekilde entegre etmelerini gerektirmektedir. Bu çalışmanın ... -
EFL teachers` engagement in reflective practice via team teaching for professional development
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin mesleki gelişim çerçevesinde takım öğretmenliği tecrübeleri yoluyla eylem sonrası yansıtıcı düşünme, eylem sırası yansıtıcı düşünme ve ileriye dönük ... -
Understanding faculty development: A qualitative typology of services and purposes
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretim üyesi gelişimi veya öğretme-öğrenme merkezleri kavramları yüksek öğretim bağlamında 1950'li yılların sonlarından beri tüm dünyada önem kazanmaktadır. Sunmuş oldukları hizmetler de teori ve uygulama anlamında ... -
Investigating self efficacy beliefs and algebraic knowledge of turkish middle school mathematics teachers by the interaction of age groups and teaching degrees
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; Türkiye'deki ortaokul matematik öğretmenlerinin cebir öğretimi ile ilgili alan bilgileri, öz yeterlik inançları, yaş grupları ve öğretmenlik sertifikasyonları göz önüne alındığında, bu değişkenler ... -
The effect of process drama on English as a foreign language (EFL) learners` use of communication strategies
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, süreçsel drama seanslarına katılımın İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin İngilizce konuşurken kullandıkları iletişim stratejilerine olan etkisini, ve süreçsel drama aktivitelerinin, İngilizceyi ... -
Exploring challenges of mathematics teachers who teach high school mathematics for visually impaired students in turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-20)Kaynaştırma eğitimi içerisinde tüm öğrenciler, hiç bir çocuk geride kalmayacak şekilde desteklenir. Bu amaçla kaynaştırma eğitimi uygulamaları bireysel farklılıkları olan tüm öğrencileri aynı eğitim ortamı içinde bir araya ...