Gender and student achievement in Turkey: School types and regional differences based on PISA 2012 data
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cinsiyet eşitsizliği her alanda her zaman küresel bir sorun olmuştur. Ne yazık ki, temeli eğitime dayanan bu sorunla hala mücadele eden bir dünyada yaşamaktayız. Küresel endekslere ve anketlere göre Türkiye cinsiyet eşitliğini sağlamak konusunda neredeyse her zaman dünya ortalamasının oldukça altında kalmıştır. Bu bağlamda, bu çalışma PISA 2012 verisini kullanarak Türkiye'de öğrenci başarısının kız ve erkekler için farklılık gösterip göstermediğini araştırmaktadır. Çalışma aynı zamanda öğrenci başarısı ile Öğrenci-Öğretmen İlişkileri, Okula Karşı Yaklaşım: Öğrenim Çıktıları, Okula Karşı Yaklaşım: Öğrenim Etkinlikleri, Okula Bağlılık gibi bazı değişkenlerin ilişkisini de incelemektedir. Yukarıda bahsedilen okulla ilgili bazı değişkenlere ilaveten coğrafi bölgeler ve okul türleri olmak üzere iki kontrol değişkeni de analizlere dahil edilmiştir: Elde edilen sonuçlara göre cinsiyetler arasında büyük bir fark yoktur; fakat, okul türü farklılıkları her iki cinsiyeti de eşit olarak ciddi bir biçimde etkilemektedir. Coğrafi bölge farklılıkları sadece okul türleri arasındaki farklılıkları artırırken okulla ilgili değişkenler Türkiye'deki öğrencilerin başarı farklılıklarına katkıda bulunmamaktadır. Bu hususta, daha yüksek ortalamaların elde edilmesini sağlayacak daha iyi bir eğitim için Türk eğitim sistemi okul türleri arasındaki ciddi farklılıkları azaltma yoluna gitmelidir. Sonuçların aynı zamanda gösterdiği üzere öğretimle ilgili değişkenler üzerine yoğunlaşmak yerine daha üst seviye değişkenler dikkate alınmalıdır. Bu hususta, daha yüksek ortalamaların elde edilmesini sağlayacak daha iyi bir eğitim için Türk eğitim sistemi esas sorun olarak cinsiyet eşitsizliğine yoğunlaşmaktan ziyade okul türleri arasındaki ciddi farklılıklara yönelmelidir. Gender inequality has always been a major global issue in all fields. Unfortunately, we are living in a world that is still dealing with this persistent problem, the core of which is primarily education. According to global indexes and surveys, Turkey is almost always well below the world average in ensuring gender equality. In this sense, this study uses PISA 2012 data to explore whether the student achievement differs in Turkey between female and male students. The relationship between student achievement and several variables i.e. Teacher Student Relations, Attitude Towards School: Learning Outcomes, Attitude Towards School: Learning Activities, and Sense of Belonging to School was also examined. Two control variables were included in the analyses conducted: geographical regions and school types, in addition to the above-mentioned school related variables. The results indicate that there are no major gaps between genders; yet, school types equally affect both genders dramatically. Geographical regions only contribute to the between-schools differences; while school related variables, make no difference in Turkish students' achievement levels. The results also show that higher level of variables should be considered as evidenced by the variation between school types before focusing on teaching-level variables. In this context, Turkish educational system should shift its focus from gender as the primary issue to the immense variances between schools in order to ensure a better education that will result in higher averages.
Collections