Forms of support for and challenges to fostering international-mindedness: perspectives about the international Baccalaureate Diploma Program from different school contexts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğrencilerin, öğretmenlerin ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı koordinatörlerin uluslararası fikirliliğin destekleri ve zorlukları hakkındaki algılarını inceler. Çalışma, özellikle Uluslararası Bakalorya Diploma Programında Yaratıcılık, Etkinlik ve Toplumsal Hizmet; Bilgi Kuramı; Bitirme Tezinden oluşan ana öğelerinin uluslararası fikirliliğin temel unsurlarını (çokdillilik, kültürlerarası anlayış ve küresel sorumluluk) nasıl geliştirdiğini araştırır. Bu çalışma, İstanbul'da bulunan üç farklı okulda uluslararası fikirlilik algılarını araştırmak üzere karma metod kullanılmıştır. Nitel aşamada, yarı yapılandırılmış bireysel mülakatlar, odak grup mülakatları, ders gözlemleri, doküman analiz metotları kullanılmıştır. Nicel aşama, kültürlerarası anlayışı ve küresel sorumluluğu ölçmek üzere ön-ardıl tasarım içermektedir. Çalışmanın nicel kısmında veriler Türk (ulusal) öğrenci grubunun bulunduğu okullarla uluslarararası akademik kadro ve öğrencinin olduğu başka bir okulla karşılaştırılmıştır. Nicel kısım bir yıl Uluslararası Bakalorya Diploma Programı eğitimi sonrası gruplar arasında ve içinde istatistiki olarak kültürlerarası anlayış ve küresel sorumluluk gelişimi açısından anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Çalışma, kültürlerarası anlayış ve küresel sorumluluğun gelişim yollarını ve uluslararası fikirliliğin uygulanmasını olumsuz etkileyen faktörleri tespit etmiştir. Uluslararası fikirliliğin üç temel unsuru ile ilgili olarak, çalışma ana öğelerin kültürlerarası anlayış ve küresel sorumluluğu nasıl geliştirdiğine dair örnekler (özellikle küresel bilgi, kültürlerarası konular ve toplumsal hizmet hakkında) sunmuştur. Çokdilliliğin rolü ve diğer temel unsurlarla olan ilginin daha az açık olması nedeniyle bu çalışmayı yönlendirmede kullanılan uluslararası fikirlilik kavramsal çerçevesi yeniden yorumlanmıştır. Revize edilmiş olan kavramsal çerçevede, uluslararası fikirlilik ile ilgili bilgi, beceri, tutumlar ve eylemlilikle desteklenen kültürlerarası yetkinlik ve küresel sorumluluğun temel unsurlar olması gerektiği açığa çıkmıştır. Diğer araştırmacılar ve eğitimciler uluslararası fikirliliğin dünyanın farklı bölgelerindeki farklı okullarda nasıl uygulandığını araştırmak ve ayrıca küresel vatandaşlık pedagojisi ile ilgili stratejiler geliştirmek üzere bu revize edilmiş kavramsal çerçeveyi ve ilgili metodları kullanabilirler. This study investigates students', teachers' and the International Baccalaureate Diploma Program coordinators' perceptions of forms of support for and challenges to international-mindedness. It specifically investigates how the International Baccalaureate Diploma Program core components: Creativity, Activity, Service, Theory of Knowledge, and Extended Essay foster the pillars of international-mindedness (multilingualism, intercultural understanding and global engagement). The research used mixed methods to explore perceptions of international-mindedness within three schools in Istanbul, Turkey. The qualitative phase used semi-structured interviews, focus groups, lesson observations, and document review. The quantitative phase applied a pre and post-test design to measure intercultural understanding and the global engagement. The quantitative portion of the study compared data from schools with a Turkish (national) student body to a school that had more international staff and students and found no significant difference between and among students' pre and post levels of intercultural understanding and global engagement in terms of improvement after one year of International Baccalaureate Diploma Program education. The study identified ways intercultural understanding and global engagement are fostered as well as various factors that undermined the implementation of international-mindedness. Regarding the three pillars of international-mindedness, the study revealed examples of the core components (especially about global knowledge, intercultural issues and community service) work to foster intercultural understanding and global engagement. The role of multilingualism and its relation to the other pillars was less clear, resulting in a reinterpretation of the international-mindedness conceptual framework used to guide the study. The revised framework illustrates that intercultural competence and global engagement should be the main components, supported by knowledge, skills, dispositions, and agency related to international-mindedness. Other researchers and educators can use this framework and associated methods to examine how international mindedness is implemented in different schools and to develop strategies to support global citizenship pedagogy in other regions of the world.
Collections