TEZLER: Recent submissions
Now showing items 241-260 of 279
-
Quality of motivation, well-being and achievement in preparatory programs for English language: Implications for curriculum and instruction
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-17)Bu çalışmanın amacı Türk öğrencilerin İngilizce hazırlık okullarındaki otonom ve kontrol motivasyonlarını ve bunların korelasyonlarını incelemektir. Bu çalışma, özellikle, hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizce derslerine ... -
Referencing for cohesion in l2 academic writing: A corpus analysis
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-12)Bağdaşıklık akademik ve diğer yazımlarda etkin iletişim için çok önemlidir. İngilizce öğretmenleri yazılı metinlerde bağdaşıklığa oldukça önem vermektedirler, özellikle bağlaçlar yoluyla kurulan bağdaşıklığa. Sınıf içerisinde ... -
Gender issues and conflicts in brontë`s Jane Eyre: An interpretive synthesis for informing critical literacy instruction
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-05)Bu çalışmanın amacı Charlotte Brontë'nin Jane Eyre adlı romanı içerisinde yer alan cinsiyet bağlamı ile ilgili sorun ve çatışmaları belirleyerek, eleştirel okuryazarlık öğretiminde kullanılmak üzere tartışma çizgisi ... -
Attitudes, beliefs and challenges of Turkish mathematics teachers while teaching mathematics in a second language
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Türkiye'de bulunan bazı liseler eğitimlerini ikinci bir dil kullanarak vermektedirler. Bu okullarda matematik, fen ve sosyal bilimler dersleri İngilizce olarak işlenmektedir. Bu çalışmada ikinci dilde eğitim veren ... -
A descriptive investigation of Turkish students` misconceptions on common science concepts
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-12)Çalışmanın amacı, Türk öğrencilerinin fen konularındaki kavram yanılgılarını araştırmaktır. Bu çalışmada cinsiyet, okul türü, sınıf, yaş ve okul seviyesi gibi değişkenler kullanılmıştır. Çalışmada betimleyici araştırma ... -
Stakeholders` perception of the academic writing needs of EMI university students and how these needs are met: A case study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-20)Bu çalışma, Türkiye, Ankara'da ki bir devlet üniversitesinin değişik bölümlerinde, tamamen ya da kısmen İngilizce eğitim gören üniversite öğrencilerinin akademik yazma ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların karşılanıp ... -
Student perceptions of successful preparation for IBDP: Implications for developing 21st century skills
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-01)Bu tez, Uluslararası Bakalorya Diploma Programına hazırlanan öğrencilerin nasıl hazırlandıklarına ilişkin algılarını araştırmak için karşılaştırmalı vaka çalışması metodolojisini kullanmıştır. Çalışma, üç farklı vakadan 9 ... -
Ocean literacy of private high school students in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-21)Okyanuslar iklim, oksijen ve karbondioksit gibi hayati döngüleri kontrol etmektedir. Günlük hayatımızın üstünde bu derece etkileri olan bu sistemi anlamak ve iletişim kurmak açısından okyanus okuryazarlığı konsepti önem ... -
Using PISA 2015 data to analyze how the scientific literacy of students from different socioeconomic levels can be predicted by environmental awareness and by environmental optimism
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-11)Hızla gelişen ve değişen günümüz dünyasında fen okuryazarlığı bireylerin kazanması gereken önemli bir özellik haline gelmiştir. Türkiye'de ise özellikle sosyoekonomik düzeyi düşük olan kesimlerde fen okuryazarlığı ... -
Writing strategies in Turkish- English bilingual context: A case study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-10)Bu çalışmanın amacı Türkçe- İngilizce iki dilli eğitim alan 164 lise öğrencisinin yazma stratejilerini incelemek ve bu öğrencilerin yaygın olarak kullandıkları yazma stratejileri ve bu stratejilerin sınıf düzeyi, cinsiyet, ... -
Queering teacher education programs: Perceptions of pre-service efl teachers towards queer issues
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-26)Bu çalışma, öğretmen adaylarının İngilizce dersinde ve öğretmen yetiştirme programlarında kuir konularının tartışılmasına yönelik algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler anket öncesi ve sonrası, kuir oturumları ve ... -
Biology teachers` perceptions about field trips and their pre-service preparation
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-24)Günümüzde yapılan çalışmalar, biyoloji öğretmenlerinin arazi gezileri düzenlerkenbazı zorluklar yaşadıklarını göstermiştir. Zorluklara ek olarak, öğretmenler arazigezileri için hizmet öncesi eğitimlerinin yetersiz olduğunu ... -
Identity positionings of EFL teachers and their beliefs and negotiations about language learning and teaching in online discussion forums
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-29)Bu çalışma, bir yüksek lisans programına kayıtlı olan yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin online bir tartışma platforumunda dil öğretimi ve öğrenimi ile ilgili inançları açısından kimliklerini nasıl konumlandırdıklarını ... -
A systematic analysis of an initial stem professional development program: A case study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-06)Bu durum çalışmasının amacı STEM [Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering), ve Matematik (Mathematics)] temelli başlangıç mesleki gelişim programının nasıl uygulandığını tanımlayarak, belirli bir ... -
Promoting primary school teachers` awareness of dyscalculia
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-06)Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre matematik öğrenme bozukluğu (Diskalkuli) farkındalığını ortaya koymaktır. Bu amaca dayanarak, çalışmanın genel sorusu şu şekilde ifade edilmiştir: ... -
Turkish EFL teachers` perceptions towards continuing professional development activities
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu çalışma İngilizce hazırlık öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine katılmaya yönelik algılarını araştırmayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda çalışmanın araştırma soruları: yabancı diller yüksekokulunda çalışan İngilizce ... -
Images of teachers in movies and how they promote change in their students using classroom management strategies
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-08)Sınıf yönetimi özellikle yeni öğretmenler için önemli bir sorundur, ancak sınıf yönetimine öğretmen eğitimde yeterince önem verilmemektedir. Sınıf yönetimi eğitiminin çoğu teorik olduğu için, belli durumlarda hangi tekniklerin ... -
Flow experiences of EFL instructors in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-07)Bu çalışma, Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin akış deneyimlerini, yaş, etnik köken, eğitim düzeyi, cinsiyet, cinsel yönelim ve tecrübe süresi değişkenleri üzerinden, işe kendini kaptırma, ... -
The pre-service English language teacher educators` perceptions on the postmethod pedagogy and its application
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Bu çalışma, hizmet öncesi İngilizce Öğretmeni yetiştiricilerinin İngilizce Öğretmenliği alanında yöntem sonrası pedagojiye ve bu pedagojinin Türkiye'de bulunan hizmet öncesi İngilizce Öğretmenliği bölümlerindeki ... -
A case study exploring the intercultural sensitivity levels of native English and native Turkish language instructors teaching at universities in Turkey and the U.S.A. respectively
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-11)Bu vaka çalışması, Türkiye'de bulunan üç Amerikalı İngilizce okutman ile ABD'de bulunan üç Türk Türkçe okutmanın diğer kültür ortamında geçirdikleri bir yıl öncesinde, sırasında ve sonrasında, kültürel hassasiyetlerini ...