A content analysis of the Turkish national high school health education curriculum using the health education curriculum analysis tool
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık bilgisi eğitimi öğrencilerin ruhsal, sosyal ve fiziksel iyilik durumlarını geliştirmelerine yardım eder. Sağlık eğitimcileri Türkiye'deki liselerde sağlığın geliştirilmesi için özgün bir öğretim programı takip ederler. Bu çalışmada dokuzuncu sınıfta Türkiye'de verilen ulusal sağlık bilgisi öğretim programı ile sağlık eğitimi öğretim programı analiz aracı (HECAT) ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca olası, yeni okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim (K-12) sağlık eğitimi öğretim programlarını; mevcut ve gelecekteki dokuzuncu sınıf sağlık bilgisi öğretim programlarını geliştirmek için önerilerde bulunulmuştur. Araştırma yöntemi olarak içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada HECAT'ten uyarlanan bir değerleme gücü tablosu oluşturulmuştur. Ulusal öğretim programının yalnızca 45 kazanımının HECAT'in 1802 beklentisi ile bağdaştığı bulunulmuştur (tüm sınıflarla %6 ve 9-12'inci sınıflarla %7). Buna ek olarak, Bloom'un yenilenmiş sınıflandırılmasındaki bilişsel alanlara göre her iki öğretim programında da en çok temsil edilen basamak anlama olarak bulunurken, uygulama en az temsil edilen basamak olmuştur. Bulgular ayrıca Türkiye'de verilen sağlık eğitiminin ileriki yıllarda tıpkı ABD'de olduğu gibi tüm sınıflara yayılması gerektiğini belirmektedir. Bu çalışma ayrıca K-12 için Türk ulusal sağlık bilgisi eğitimi standartlarının (TNHES) oluşturulmasının ilk basamağıdır. Bunun yanı sıra, çalışma sonucunda TNHES ve HECAT baz alınarak Türk sağlık eğitimi için olası bir spiral K-12 öğretim programı oluşturulmuştur. Health education helps students to promote their mental, social and physical well-being. Health educators follow a specific curriculum for health promotion in the high schools in Turkey. This study compared Turkish national high school health education curriculum which is delivered at grade 9 with the health education curriculum analysis tool (HECAT). Recommendations for possible new K-12 health education curriculum and for existing and further grade 9 curricula to improve were also given. Content analysis was used as a research method. In this research, an appraisal strength table was created which was adapted from HECAT. Only 45 objectives in the national curriculum were found compatible with 1802 expectations of HECAT (6% for all grades and 7% for grades 9-12). Furthermore, the most represented level according to Bloom's revised taxonomy cognitive domains was understanding, whereas applying was minimum represented level in both curricula. The findings also indicate that health education delivery grades should be expanded in the following years in Turkey same as in the USA. This study is also the first step which formed Turkish national health education standards (TNHES) for K-12 in Turkey. Besides, there is a newly created prospective spiral K-12 curriculum on Turkish health education which is based on recommended TNHES and HECAT.
Collections