Language learning strategies in bilingual context: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yaşları 14 ila 18 arasında değişen ve iki dilli eğitim alan 118 lise öğrencisinin dil öğrenme stratejilerini incelemek ve bu öğrencilerin yaygın olarak kullandıkları doğrudan ve dolaylı stratejileri ve bu stratejilerin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, dil yeterliliği ve bu yeterliliğe verilen önem gibi değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Çalışma için gerekli olan veri, Ankara'da iki dilli derece veren bir liseden, Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri (SILL, Version 7.1) aracı ile toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları, bellek ve bilişüstü stratejilerin en fazla, ancak telafi ve duyuşsal stratejilerin en az kullanıldığını, ve dil öğrenme stratejileri kullanımının yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, dil yeterliliği ve bu yeterliliğe verilen öneme bağlı olarak farklılıklar gösterdiğini ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçları aynı zamanda, iki dilli eğitim alan lise öğrencileri arasında, yaşları daha küçük, cinsiyeti kız, sınıf düzeyi daha düşük, dil yeterlilik düzeyi daha düşük olan ve dil yeterliliğinin `çok önemli` olduğunu düşünen öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini genellikle daha çok kullanmakta olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Dil öğrenme stratejileri, iki dilli eğitim, Uluslararası Bakalorya This study aims to investigate the language learning strategies (LLSs) employed by 118 high school students, ranging between 14 and 18-year-olds and receiving bilingual education, for identifying the commonly used direct and indirect strategies and if the use of LLSs differs with respect to age, gender, grade level, proficiency level and importance given to proficiency. The data were collected through Strategy Inventory for Language Learning (SILL, Version 7.0) from a high school offering bilingual degrees in Ankara. The results of the study revealed that memory and metacognitive strategies are the most, but compensatory and affective strategies are the least preferred strategies, and that the use of some of the sub-categories of LLSs differs depending on age, gender, grade level, proficiency level and importance given to proficiency. Also, bilingual high school students, generally, at younger ages, who are female, at lower grades, with lower proficiency level, and who consider their proficiency as `very important tend to utilize LLSs more.Key words: Language learning strategies, bilingual education, International Baccalaureate
Collections