Teachers` dispositions as habits of mind: Insights from a narrative inquiry into the significant life experiences of turkish teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma beş Türk öğretmeninin mizaçları olarak zihin alışkanlıklarının gelişimine muhtemel katkısı olan önemli hayat deneyimlerinin rolünü ve önemli hayat deneyimlerinin katılımcıların öğretim yöntemleri üzerine etkilerini incelemeyi amaçlamıştır. Katılımcıların önemli hayat deneyimlerini açığa çıkarmak için anlatı analizi yöntemi kullanılmıştır ve bir yıl zaman zarfında her bir katılımcıyla üç defa derinlemesine mülakatlar yapıldı. Katılımcıların önemli hayat deneyimlerinin incelenmesi iki kategorinin belirlenmesi ile sonuçlanmıştır: öğretici ortamlar (aile ortamı, okul ortamı ve katılımcıların yaşadığı çevre) ve bireysel özellikler (seyahat etmek, okumak, mesleki gelişim, doğada vakit geçirmek ve hobi edinme). Ortaya çıkan kategorileri ve temaları zihin alışkanlıkları ile ilişkilendirmek amacıyla, araştırmacı kavramsal bir çerçeve geliştirdi. Bu kavramsal çerçeveyi oluştururken önemli hayat deneyimlerini eğitim teorileri ile bağdaştırmak için zihin alışkanlıkları ile bağlantılı akılcı davranışları kullanıldı. Çalışma bulguları, bu hayat deneyimlerinin katılımcıların zihin alışkanlıklarının gelişimi ve öğretim yöntemleri üzerinde yapıcı katkıda bulunduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın bulguları doğrultusunda araştırmacı, aday öğretmenlerin etkili mizaç ve öğretim yöntemleri geliştirebilmelerine katkıda bulunmak için; seyahat etmek, okumak, mesleki gelişim, doğada vakit geçirmek ve hobi edinmek ile ilgili deneyimlerin öğretmen eğitimi programlarına katılmasını önerir. Aynı zamanda bu çalışma için geliştirilen kavramsal çerçeve aday öğretmenlerin etkili mizaçları olan zihin alışkanlıklarını geliştirmelerini takip etmek ve değerlendirmek için kullanılabilir. This study investigates the role significant life experiences potentially contributed to the development of five Turkish teachers' dispositions as Habits of Mind. Further, the study examined how these significant life experiences may have influenced the participants' teaching practices. Narrative inquiry was the methodology and three in-depth interviews were conducted with each informant over the course of a year. The analysis of participants' narratives resulted in two categories for their significant life experiences: learning environments (family environment, school environment, neighborhood) and personal attributes (travelling, reading, professional development, spending time in nature, and hobbies). In an effort to relate these categories and their themes to dispositions as Habits of Mind, the researcher developed a conceptual framework. The conceptual framework used intelligent behaviors associated with Habits of Mind to relate the significant life experiences to relevant educational theories. The findings indicated that these life experiences potentially influenced participants' teaching practices in a positive manner. The researcher suggests that travelling, reading, professional development, spending time in nature, and having hobbies be emulated in teacher education programs in order to help pre-service teachers develop effective teaching dispositions and teaching practices. The conceptual framework can be used by teacher educators for monitoring and assisting pre-service teachers to develop effective dispositions as Habits of Mind.
Collections