The effectiveness of creativity, activity, service (CAS) professional development in turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma mesleki gelişim seminerlerinin okullardaki yaratıcılık, etkinlik ve toplumsal hizmet (CAS) programı ve öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerindeki etkisini incelemiştir. Mesleki gelişim seminerleri öncesinde anket uygulanarak öğrenci ve öğretmenlerin okullarındaki CAS programı hakkındaki görüşleri öğrenilmiştir. Anketten sonra öğretmenler ve öğrencilerle bir seminer ve iki internet tabanlı seminer düzenlenmiştir. Okullar seminerler süresince hazırladıkları CAS gelişim planlarını 7 ay boyunca uygulamaya çalışmışlardır. 7 ay sonra bir anket daha uygulanıp bu mesleki gelişim seminerlerinin CAS programı üzerinde etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Öğrenci ve öğretmen anketlerine ek olarak data toplamak için seminer gözlemleri ve seminerler sonunda katılımcılardan toplanan geri bildirim formları kullanılmıştır. CAS programının farklı yönlerine olan etkileri görmek için anketler alt bölümlere ayrılmıştır ve okullar arasındaki etkileri görmek için eşleştirilmiş örneklemler t-testi ve Wilcoxon eşleştirilmiş diziler testi kullanılmıştır. Sonuçlar mesleki gelişim seminerlerinin CAS programı üzerinde neredeyse hiç bir etkisi olmadığını göstermiştir. Fakat katılımcıların seminerler ile ilgili neredeyse tüm geri bildirimleri pozitifitr ve tüm katılımcılar bu seminerlerin CAS programı uygulamasını geliştirmek için faydalı olduğunu düşündüklerini belirtmiştir. Ayrıca, CAS koordinatörlerinin yaptığı son ankette katılımcı okulların bu süreçte CAS ile ilgili gerçek anlamda gerçekleştirdikleri adımlar görülmüştür. Bu adımlar okulların CAS uygulamasını geliştirebileceğini gösterdiği için ilerdeki çalışmalar için sonuçları geliştirebilecek öneriler verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Mesleki Gelişim, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, müfredat dışı faaliyetler, deneyimsel öğrenme This research aimed to explore the effect of professional development for the implementation and student learning outcomes in Turkey for the international curricula known as Creativity, Activity, Service (CAS). The research design was pre/post-test intervention design. The study explored students' and teachers' perceptions on CAS by pre-survey before the professional development workshop and webinars. After the survey, a workshop and two follow-up webinars were conducted with teachers and students. Participants prepared some school-wide improvement plans for CAS and tried to implement them over 7 months. Then, the study investigated whether these workshop and webinars had an effect on the CAS program by conducting a post-survey 7 months after schools' implementing their CAS improvement plans. In addition to the student and teacher surveys, data were collected by observations during the workshop and webinars and feedback forms were filled out by participants. Surveys were divided into subsections to see the effect in different ways. Paired sample t-test and Wilcoxon signed-ranked test were used to compare any possible improvements across the schools. Results indicated that there was almost no significant effect of professional development on CAS. Feedback of participants was mostly positive about workshop and webinars and all participants found them useful to develop CAS implementation, and most promising in the overall impact of the PD program studied were the findings from the final survey of open-ended questions that reported on actual actions taken by six participating schools. Due to promising practice shown in the actions the schools were able to take, recommendations are made for further studies that expand on these initial findings.Key words: Professional Development, International Baccalaureate Diploma Programme, extra-curricular activities, experiential learning
Collections