TEZLER: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 138
-
Ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 6, 7 ve 8 sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Dolayısıyla amaç bilimsel yaratıcılığa etki eden faktörleri ... -
Suriyeli sığınmacı 7. sınıf öğrencilerinin göç konusuna ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-28)Mart 2011'de Suriye'de başlayan iç savaş ve beraberinde getirdiği karışıklık insanlarda huzur ortamı bırakmamış ve can güvenlikleri tehlikede olan Suriyeli sığınmacılar ülkemizin de içinde bulunduğu başka ülkelere ... -
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-14)Bu çalışmanın amacı; 6. sınıf Dünya ve Evren ünitesinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, fen dersine yönelik tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının finansal okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-18)Finansal okuryazarlık; bireylerin maddi kaynaklarının kullanımı konusunda doğru planlamalar yapma, paranın yönetimine ilişkin etkili kararlar alma ve bilinçli yargılarda bulunma, doğru ve etkili adımlar atabilme yeterliliğidir. ... -
İkinci sınıf matematik dersi sayı yuvarlama ve tahmin konusunda oyun ve etkinliklerin başarıya etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu çalışmanın amacı, ikinci sınıf matematik dersi sayı yuvarlama ve tahmin konusunda oyun ve etkinliklerin başarıya etkisini incelemektir. Araştırma, gerçek deneysel modellerden ön test-son test kontrol gruplu desene göre ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerine yönelik bir facebook grubunun ve bu gruba ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Gelişen teknoloji ve değişen dünya ile birlikte sosyal medya ve sosyal platformlar hayatın her yerinde yoğun ve aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu durum eğitim süreci içinde kaçınılmaz bir durum haline gelmiştir. ... -
Ortaokul Türkçe derslerinde deyimlerin öğretiminde metinsel bağlamın etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Deyimler, yan ve mecaz anlamlarıyla kullanılmış birden çok sözcüğün bir araya gelmesiyle oluşan söz öbekleridir. Deyimlerin bir dilin söz varlığının en önemli yapı taşlarından olduğu söylenebilir. Bunun temel nedeni ... -
Kelime duvarı yönteminin okuma dil becerisine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-10)Öğrencilerin birçoğu okuduğunu anlama sürecinde sorunlar yaşamaktadır. Okuduğunu anlama becerisi çoğu bireyler tarafından Türkçe derslerinde yaşanılan bir problem gibi düşünülmesine rağmen birçok derste etkili olarak ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-21)Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yy. becerilerine yönelik özyeterlik algı düzeylerini belirlemek ve üniversite, fakülte, lisans programı ile öğretim elemanlarının 21.yy. becerilerine katkı düzeylerini ... -
Ilkokul öğretmenlerinin matematik öğretim kaygıları ile öğrencilerinin matematik başarı ve tutumları arasındaki ilişki
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Bu çalışmada ilkokul öğretmenlerinin matematik öğretim kaygıları ile öğrencilerinin matematik başarı ve tutumları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışma ilişkisel araştırma modeli ile oluşturulmuştur. Araştırmanın ... -
Fen bilimleri dersinde bilimsel tartışma odaklı öğretim modelinin öğrencilerin akademik başarısı, fen bilimleri dersine yönelik tutuma ve öğrenme kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışma altıncı sınıf Fen Bilimleri dersinde vücudumuzdaki sistemler ünitesinin bilimsel tartışma odaklı öğretim modeli ile eğitim görecek öğrencilerle, 2017 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklerin ... -
Ortaokul öğrencilerinin İngilizce kavramına yönelik algılarının belirlenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırmanın amacı; Niğde İlindeki ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik algılarını bazı değişkenler açısından incelemek ve araştırma sonuçlarına göre sınıf düzeyi ve cinsiyete bağlı olarak öğrencilerin ... -
Hans Sitt 100 Etudes Op. 32 metodunun teknik analizi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-25)Bu araştırmanın amacı, keman eğitiminde kullanılan Hans Sitt 100 Etudes Op. 32 Metodu'nda yer alan etütlerdeki sağ ve sol el tekniklerini incelemektir. Araştırmada, metodun içerdiği yay ve parmak teknikleri saptanmış ... -
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Ders Programındaki Kavramların Yer Alma Durumu
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-12)Bu çalışmanın temel amacı; 2005 yılı 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kavramların ders kitaplarına ne şekilde ve ne düzeyde yansıdığını belirlemektir. Bu amaçla Talim Terbiye Kurulu onaylı MEB ... -
Coğrafya öğretiminde belgesel filmlerin kullanılmasının öğrencilerin başarısına ve kavram kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-12)Bilgi, gelecek kuşaklara her yüzyılda farklı yollarla kazandırılmıştır. Bilginin kazandırılma sürecindeki bu değişiklikler eğitim ve teknolojik alandaki gelişmelerle paralel ilerlemiştir. Günümüzde ise teknolojik gelişmeler ... -
Fen bilimleri dersinde uygulanan ölçme ve değerlendirme sorularının öğretim programındaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersinde uygulanan ölçme ve değerlendirme sorularının öğretim programlarındaki kazanımlara uygun olarak hazırlanıp hazırlanmadığını incelemektir. Öğretmenlerin Fen Bilimleri dersindeki ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel değerlere duyarlı eğitime hazır bulunuşluk düzeylerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Araştırmada; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel değerlere duyarlı eğitime hazır bulunuşluk düzeyleri, çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma kapsamında, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ... -
Halk eğitim merkezinde elektrik eğitimine katılan öğrencilerle eğitim sürecinin değerlendirilmesi (Suruç Halk Eğitim Merkezi örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu araştırmanın amacı Suruç Halk Eğitimi Merkezinde açılan elektrik kursu programı sürecini, kursa katılan öğrencilerle birlikte değerlendirerek, kursun olumlu, olumsuz yönlerini ortaya koymak, elektrik-elektronik teknolojisi ... -
Alternatif ölçme değerlendirme etkinliklerinin sosyal bilgilerde başarı ve kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırma; 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Yeryüzünde Yaşam Ünitesi`nde alternatif ölçme-değerlendirme etkinliklerine dayalı etkinliklerle desteklenen öğretimin öğrencilerin derslerdeki başarısı, öğrenilen bilgilerin ... -
Probleme dayalı öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmada ortaokul altıncı sınıf Fen bilimleri dersi 'Kuvvet ve Hareket' ünitesinin STEM etkinlikleri ile desteklenmiş Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yöntemiyle gerçekleştirilmesinin öğrencilerin akademik ...