Halk eğitim merkezinde elektrik eğitimine katılan öğrencilerle eğitim sürecinin değerlendirilmesi (Suruç Halk Eğitim Merkezi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Suruç Halk Eğitimi Merkezinde açılan elektrik kursu programı sürecini, kursa katılan öğrencilerle birlikte değerlendirerek, kursun olumlu, olumsuz yönlerini ortaya koymak, elektrik-elektronik teknolojisi alanında açılan kurslardan en üst düzeyde verimin alınması adına öneriler sunmak ve elektrik alanı ve halk eğitimi merkezlerini birleştirerek konu alan herhangi bir akademik çalışmanın olmayışını da göz önünde bulundurursak literatüre bu doğrultuda katkı sağlamak olmuştur.Çalışma betimsel türdedir. Çalışmayı Suruç Halk Eğitimi Merkezinde 2016-2017 ve 2017-2018 eğitim öğretim dönemlerinde elektrik kursuna devam edip kurs bitirme belgesi alan öğrencilerden rastgele seçilen 18 öğrenci oluşturmaktadır. Kursiyerlere anket formu uygulanmıştır. Toplanan veriler için frekans ve yüzdelik analiz yapılıp tablolaştırılmıştır.Araştırma sonucunda kursiyerlerin demografik özellikler bakımından; hepsinin erkek, çoğunluğun evli, 25-35 yaş diliminde, 1500-2000 TL gelire sahip, lise mezunu ve kamu personeli olarak istihdam edildiği görülmüştür. Kursiyerlerin kurs öğretmeninden, kurum personeli ve kurum yönetiminden memnun oldukları ancak kurs merkezinin fiziksel ve teknolojik anlamda bazı eksiklerinin varlığı saptanmıştır. Kursiyerler tarafından kurs faydalı, toplam süre olarak yeterli, kurstaki ölçme değerlendirme süreci olumlu, kurs öğretmeni branşı bazında donanımlı bulunmuştur. Kursiyerler kursu çevrelerindekilere tavsiye edeceklerini bildirmişlerdir, kursiyerlerin çoğunlunun kursu kurs sonundaki alacakları belge ve elektrik alanına dair ilgilerinden dolayı tercih ettikleri saptanmıştır. Kursiyerlerin çoğunluğu kursun varlığından çevrelerindeki tanıdıklar vasıtasıyla, ikinci olarak kurs öğretmenin yapmış olduğu alan çalışmasından haberdar oldukları görülmüştür.Anahtar kelimeler: Eğitim, yaygın eğitim, halk eğitimi merkezleri The aims of this research are to reveal the positive and negative aspects of the course process on electricity opened in Suruç Public Education Center through evaluating the course together with the students who attended it, to provide recommendations for the highest level of efficiency of the courses in the field of electric-electronic technology, and to contribute to literature considering the lack of an academic study examining the electric field and public education centers combined.Descriptive research method was used in the study. The participants consisted of the students who had taken certificates after completing the course in Suruç Public Education Center during the 2016-2017 and 2017-2018 academic years. Eighteen students randomly selected for the data collection. A questionnaire was applied to the participants. Frequency analysis and percentage analysis for the collected data were tabulated.As for the results of the research; the trainees, in terms of demographic characteristics, were observed that all of them were male, the majority was married, in the 25-35 age groups, they had 1500-2000 TL income, they were high school graduates, and they were employed as civil servants. It was revealed that the trainees were satisfied with the course teacher, and the staff and the management of the institution, but some deficiencies in the physical and technological aspects of the course center were detected. The trainees evaluated the course as useful, and the total time as sufficient. Also, the assessment of the course evaluation process was found to be positive, and the course instructor as qualified enough regarding his field of expertise. The trainees reported that they would recommend the course to people around them. It was uncovered that most of the trainees preferred the course because of the certificate that they would get at the end, and because of their interest in electricity. It was also observed that the majority of the trainees heard about the existence of the course through the acquaintances in their environment, and the course instructor's information campaign. Key words: Education, general education, public education center.
Collections