Suriyeli sığınmacı 7. sınıf öğrencilerinin göç konusuna ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mart 2011'de Suriye'de başlayan iç savaş ve beraberinde getirdiği karışıklık insanlarda huzur ortamı bırakmamış ve can güvenlikleri tehlikede olan Suriyeli sığınmacılar ülkemizin de içinde bulunduğu başka ülkelere sığınmak zorunda kalmışlardır. Ülkemize sığınan Suriyeli öğrencilerin, var olan eğitim düzenimize dahil olmalarını temin eden uygulamayla birlikte, bu öğrencilerin eğitim hayatında yeni bir sayfa açılmıştır. Bu da kaçınılmaz olarak birtakım olumsuzlukları beraberinde getirmiştir. Öğrencilerin yabancısı oldukları bir ülkeye ve kültüre uyum sağlamakta güçlük çekmeleri bu olumsuzluklardan bazılarıdır.Sığınmacı öğrencilerin yaşadıkları aksaklıkların saptanması ve göç konusundaki mevcut durumlarının incelenmesi, konuyla ilgili çözüm üretmek bakımından faydalı olacaktır. Göç konusu 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan konulardan biridir. Ülkemize göç eden ve mevcut eğitim sistemine dahil olan sığınmacı öğrenciler sosyal bilgiler dersinde yer alan göç konusu ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu çalışmada göç olgusunu bizzat deneyimleyen sığınmacı öğrencilerin, göç konusundaki mevcut durumlarını ve aynı zamanda bu öğrencilerin göç konusuna ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Bu nedenle yaşanan aksaklıkların saptanması ve konuyla ilgili çözüm üretilmesinde öğrenci görüşlerinin derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır. Bundan hareketle Adana ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 6 farklı okulda (Geçici Eğitim Merkezi) eğitim gören 203 öğrenciye anket uygulanmış, 40 öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada nitel ve nicel veriler toplanarak analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde parametrik olmayan istatistiksel yöntemler kullanılırken, nitel veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntemin kullanıldığı bu araştırmada yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir.Bulgular, sosyal bilgiler eğitimi alan sığınmacı öğrencilerin tamamına yakınının göç konusuna hâkim olduğunu göstermektedir. Türkiye'de yaşamaya alışmış ve yaşam koşullarına uyum sağlamış olduğunu ortaya koymuştur. Suriyeli öğrencilerin bir kısmının eğitim ve sosyal çevrelerinde kültür farkından kaynaklanan anlaşmazlıklar yaşadıkları ortaya konmuştur. Sığınmacı öğrencilerin ebeveynlerine Türkçe eğitimi verilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin yarıya yakınının ülkelerine gitmeyi düşündükleri, yarıya yakınının ülkemizde yaşamak istedikleri ortaya konmuştur. The civil war that began in Syria in March 2011 and the confusion it brought with it left no peace to the people living around, and the Syrian aslyum-seekers whose lives were at stake were forced to seek refuge in other countries, including Turkey. With the practice of including those aslyum-seekers into Turkish existing educational system, a new page has been opened in their educational life. This has inevitably brought some negativity with it. Some of these difficulties are students' difficulty in adapting to a country and culture they are unfamiliar with.The determination of the difficulties experienced by aslyum-seeker students and the examination of their current status in migration will be beneficial in terms of producing solutions for the issue. The subject of migration is one of the subjects included in the curriculum of 7th grade as a part of Social Studies course. Aslyum-seeker students who migrated to Turkey and are involved in the existing education system are faced with the issue of immigration in social studies. In this study, it is aimed to determine the knowledge level of aslyum-seeker students who experienced emigration, their current status in the field of migration as well as their views on the topic of immigration. For this reason, it is aimed to examine the student's views in the determination of the difficulties and to produce related solutions. Therefore, a total of 203 students in 6 different schools (temporary education center) of the Ministry of National Education in Adana were subjected to a survey, and 40 students were interviewed with. In this study using mixed research method, qualitative and quantitative data were collected and analyzed. While non-parametric methods were used in the analysis of quantitative data, qualitative data were analyzed by descriptive analysis method. In this study using descriptive method of qualitative research methods, data obtained by semi-structured interviews were analyzed descriptively.The findings indicate that almost all of the aslyum-seeker students receiving Social Studies course have mastery of emigration and they are accustomed to living in Turkey and adapted to living conditions. It has been determined that some of the Syrian students experience discrepancies arising from the cultural differences in their education and social environment. It has been concluded that a better education on Turkish language should be given to families of aslyum-seeker students. It is also found that half of the students think about going to their country back while the other half want to live in our country.
Collections