TEZLER: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 138
-
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-30)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları cinsiyet, ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bireysel girişimcilik algıları ile eleştirel düşünme standartları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-24)Küreselleşen dünya düzeni içerisinde toplumlar siyasi, sosyal ve ekonomik yapılanmalarının devamlılığını sağlayabilmek için yaratıcı ve yenilikçi bireylere ihtiyaç duymaktadır. Toplumların nitelikli insan gücünü yetiştirmede ... -
Mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-18)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi, 2013 fen bilimleri müfredatı çerçevesinde vücudumuzdaki sistemler ünitesi, canlılar ve hayat konu alanı, dolaşım sistemi konusunun mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamaları ... -
Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-06)Bu araştırmada öncelikli amaç, mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada eğitim fakültesi, devlet konservatuvarı ve güzel sanatlar ... -
İlk okuma ve yazma öğretiminde eğitim yazılımlarının kullanımının öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırma ilk okuma ve yazma öğretimi sürecinde kullanılan eğitim yazılımlarına ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymaktadır. Araştırma, nitel araştırma olarak ele alınmış ve veriler gözlem ve görüşme yapılarak elde ... -
ARCS motivasyon modelinin fen bilimleri dersi güneş sistemi ve tutulmalar ünitesinde öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonuna etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilimleri Dersi altıncı sınıf öğretim programında yer alan `Güneş Sistemi ve Tutulmalar` ünitesinde ARCS Motivasyon Modeline göre tasarlanan öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik ... -
Çocuk dergilerinde değerler aktarımının ilköğretim programları ile ilişkilendirilmesi üzerine bir araştırma
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-08)Çocuk kavramı, çocukluk anlayışı tüm dünyada çeşitli zorluklar, engellerden sonra itibar kazanmış bir kavramdır. Çocuk dünyası keşfedildikten sonra çocuklar, bir birey olarak görülmeye başlamış daha sonra çocuk eğitimine ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının aktif yurttaşlık öz yeterlikleri ve milli değerlerin öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Geçmişten günümüze milletlerin varoluş gayesini oluşturan iyi bir yurttaş yetiştirme, milletleri millet yapan unsurların başında gelmektedir. Yurttaşlar milletlerin değerlerini, ahlaki sistemlerini, dünyaya olan bakış ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi algıları arasındaki ilişki
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-25)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli yöntemiyle oluşturmuştur. Araştırmanın evrenini 2016–2017 ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ahlak eğitimine yönelik yeterlik algı ve görüşlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-18)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ahlak eğitimine yönelik yeterlik algılarını ve görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile konuşma kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi: Niğde ili örneği
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile konuşma kaygıları arasındaki ilişkinin, çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal ... -
Yetişkin eğitimi veren eğiticilerin andragojik öğretim ilkelerini uygulama düzeylerine yönelik bir karma yöntem çalışması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-10)Toplumların ihtiyaç duyduğu aktif vatandaş olgusuna yapılan vurgu, bireylerin beşikten mezara öğrenenler olarak yetişmesini gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda örgün eğitim kurumlarından mezun olan bireyler, toplumsal koşullara ... -
Okuma motivasyonu ve okuduğunu anlamanın akademik başarıya etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-14)Bu çalışmada okuma motivasyonu ve okuduğunu anlamanın akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay ili Hassa ilçesine ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde arkeolojik mekânların kullanımına ilişkin öğretmen ve akademisyen görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-20)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler eğitiminde arkeolojik mekânların kullanımına ilişkin öğretmen ve akademisyen görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Arkeoloji disiplini sosyal bilgiler alanı içerisinde önemli ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel dershanelere gitme nedenleri ve özel dershanede aldıkları eğitime ilişkin görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-18)Bu çalışmanın temel amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel dershanelere gitme nedenleri ve özel dershanede aldıkları eğitime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin yedi ... -
Mobil uygulama destekli öğretimin ilkokul öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarılarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu çalışmanın amacı, mobil uygulama destekli öğretimin ilkokul öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarısına etkisinin incelenmesidir.Yapılan bu çalışma deneme modelinde ve ön test- son test uygulama ve kontrol ... -
İlkokulda argüman temelli fen öğretiminin etkililiğinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Bu araştırmanın amacı, argüman temelli fen öğretim modelinin, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, temel süreç becerilerine, problem çözme becerilerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ... -
5.sınıf öğrencilerinin Türkiye`nin bölgelerine yönelik bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) yoluyla incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-06)Bilgiyi üreten ve kullanan toplumlar eğitimde yeni bakış açıları yakalayabilmiş toplumlardır. Bu bağlamda eğitimde varılan noktalardan biri yapılandırmacı yaklaşımdır. Bilginin bilişsel yapıdaki durumunu tespit etmek, bunun ... -
İlhan Baran`ın `Çocuk Parçaları` eserinin öğrenilmesinde kullanılabilecek anlamlandırma ve örgütleme stratejilerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-16)Bu araştırmanın amacı, İlhan Baran'ın 'Çocuk Parçaları' isimli solo piyano eserinin öğrenilmesinde kullanılabilecek anlamlandırma ve örgütleme stratejilerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında bu eserde ... -
Amatör ve profesyonel koristlerin sanat okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu araştırmada, çeşitli korolarda çalışmalarını sürdüren amatör ve profesyonel koristlerin sanat okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmış ve ayrıca koristlerin sanat okuryazarlık düzeylerine cinsiyet, sanat ...