Alternatif ölçme değerlendirme etkinliklerinin sosyal bilgilerde başarı ve kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Yeryüzünde Yaşam Ünitesi`nde alternatif ölçme-değerlendirme etkinliklerine dayalı etkinliklerle desteklenen öğretimin öğrencilerin derslerdeki başarısı, öğrenilen bilgilerin kalıcı olma durumu etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın deneklerini, Adana ili merkezinde yer alan bir ortaokulda, 2015-2016 yıllarında öğrenim gören 6.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada, deneysel desen kullanılmıştır. Ünite boyunca deney grubundakilere standart programda bulunan etkinliklerden farklı olarak alternatif ölçme değerlendirme etkinlikleri uygulanırken; kontrol grubunda dersler programa dayalı şekilde sürdürülmüştür.Çalışmanın sonuçlarına göre; grupların öntest-sontest puanlarında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunurken; her iki grupta da kalıcılık puanlarında sontest puanlarına göre anlamlı düzeyde düşüş gözlenmiştir. Bu sonuçlar bize alternatif ölçme-değerlendirmeye dayalı etkinliklerle yapılan öğretimin sosyal bilgiler dersi `Yeryüzünde Yaşam` ünitesinde başarıyı arttırmada sadece programa dayalı öğretime göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Çıkan sonuca göre alternatif ölçme etkinliklerine dayalı öğretimin sosyal bilgilerin farklı ünite ve sınıflarında daha fazla kullanılması önerilebilir. This research; In the 6th Grade Social Studies course, the success of the education in the lessons supported by activities based on alternative assessment and evaluation activities in the Life Unit on Earth was made to reveal the effect of the permanence of the information learned. The subjects of the study were 6th grade students who studied in a secondary school in the city center of Adana between 2015-2016. students. Experimental design was used in the study. Unlike the standard program activities, alternative measurement and evaluation activities are applied to the experiment group throughout the unit; In the control group, the lessons were based on the program.According to the results of the study; There was a significant difference in favor of the experimental group in the pretest-posttest scores of the groups; retention scores were significantly decreased in both groups compared to posttest scores. These results show us that teaching with alternative assessment-based activities is more effective than program-based teaching in increasing the success in social studies course Yaşam Life on Earth`. According to the results, it can be suggested that teaching based on alternative measurement activities should be used more in different units and classes of social studies.
Collections