Fen bilimleri dersinde bilimsel tartışma odaklı öğretim modelinin öğrencilerin akademik başarısı, fen bilimleri dersine yönelik tutuma ve öğrenme kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma altıncı sınıf Fen Bilimleri dersinde vücudumuzdaki sistemler ünitesinin bilimsel tartışma odaklı öğretim modeli ile eğitim görecek öğrencilerle, 2017 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklerin uygulandığı öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır.Bu araştırmada Niğde il merkezinde yer alan bir ortaokulda altıncı sınıf Fen bilimleri dersinde vücudumuzdaki sistemler ünitesinin bilimsel tartışma odaklı öğretim modeli kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır.Bu araştırmanın örneklemini Niğde il merkezinde bir ortaokulda altmış dokuz altıncı sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Random 2 sınıf belirlenerek bu sınıflardan birisi araştırmanın deney grubu, güncel öğretim programıyla öğretim yapılan sınıf ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Bu araştırmanın deney grubunda bilimsel tartışma odaklı öğretim modeli ile anlatılmıştır. Kontrol grubunda ise 2017 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinlikler ile ders anlatılmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkenleri akademik başarı testi puanları ve tutum testi puanlarıdır. Akademik başarı testi ve fen bilimleri dersi tutum testi deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t- testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre; deney grubuna uygulanan bilimsel tartışma odaklı öğretim modeli, kontrol grubuna uygulanan 2017 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklere göre akademik başarıyı ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarını arttırmada daha etkili olduğu istatistikî olarak belirlenmiştir. This study aims to ascertain impact on academic success and attitudes on science lesson of the students applied activities in 2017 science curriculum and the other students educated with scientific discussion-oriented teaching model about the unit of systems in body in 6th grade science lessonIn this study, it has been searched that being thought of the unit of systems in body in 6th grade science lesson in a secondary school in center of Niğde by using scientific discussion-oriented teaching model has an impact on academic success and attitudes of students on science lesson.The sample of this study is consist of 6th grade students in a secondary school in center of Niğde. One of these classes is experimental group, the other is control group. Lesson is implemented in experimental group by using scientific discussion-oriented teaching model. In control group, lesson is implemented by using activities in 2017 science curriculum. The dependent variables of study are marks of academic success and attitude tests. The academic success and attitude tests in science lesson are imposed to experimental and control group as pretest and posttest. Data is analyzed by using aritmethic average and success point tests. According to data of this study, it has been ascertained statistically that scientific discussion-oriented teaching model –being implemented in experimental group is more effective than activities in 2017 science curriculum-being implemented in control group in increasing academic success and attitudes to science lesson
Collections