Fen bilimleri dersinde uygulanan ölçme ve değerlendirme sorularının öğretim programındaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersinde uygulanan ölçme ve değerlendirme sorularının öğretim programlarındaki kazanımlara uygun olarak hazırlanıp hazırlanmadığını incelemektir. Öğretmenlerin Fen Bilimleri dersindeki ölçme ve değerlendirmeler için hazırladıkları sorularda, göz önünde bulundurdukları kriterleri tespit etmek tezin alt amaçları arasında yer almaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ilinin Ereğli ilçesinde bulunan ortaokullarda görevli 16 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması deseniyle yürütülmüştür ve çalışmada kolay ulaşılabilir durum örneklemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve 2017-2018 yılının 2. dönemine ait yazılı olarak iki kez yapılan ölçme ve değerlendirme soruları kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiki yöntem olarak betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme için hazırlamış oldukları soruların, öğretim programındaki kazanımlarla örtüştüğünü ancak yoklanan kazanımların, işlenen konuların bütününü temsil etmediğini göstermektedir. Yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formlarından elde edilen bulgulara göre, öğretmenler en çok çoktan seçmeli testleri kullanmaktadırlar ve soru hazırlarken en çok internetten yararlanmaktadırlar. Öğretmenler, ölçme değerlendirme sorularını hazırlarken; sınıfın seviyesine, kazanımlara, ölçme araçlarının çeşitliliğine dikkat etmekte ve öğrencilerin demografik özelliklerini göz önünde bulundurmaktadırlar. Öğretmenler ders işlerken kazanımlara dikkat etmektedirler ancak yıllık planda olmayan kazanımları da derslerinde verebilmektedirler. Görüşmeye katılan öğretmenler öğretim programındaki kazanımların kendilerine kısmen kılavuzluk ettiğini düşünmektedir. The aim of this study is to investigate whether the measurement and evaluation questions used in Science course are prepared in accordance with the learning outcomes of the curriculum. Determining the criteria that the Science teachers took into consideration while preparing items for measurement and evaluation falls into to the sub-aims of the thesis. The study group of this research consists of 16 Science teachers from the middle schools in Ereğli district of Konya province. This study is conducted with case study pattern from qualitative research techniques and convenience sampling is used in the study. Semi-structured interview forms and measurement and evaluation exams which took place twice in 2017-2018 2nd semestre are used as data collection tools in this study. In the assessment of data, descriptive analysis is used as the statistical method.According to the findings of the study, the items that teachers prepared for measurement and evaluation overlap with with learning outcomes of the curriculum; however, tested outcomes do not represent all the subject matters that are taught. According to the findings obtained through Semi-structured interview forms, teachers uses multiple choice exams the most and make use of Internet the most while preparing questions. Teachers pay attention to the level of the class, outcomes, variety of testing tools and take demographic profiles of the students into consideration while preparing measurement and evaluation questions. Teachers pay attention to the learning outcomes while teaching; however, they might be teaching learning outcomes that isn't in the syllabus, too. The teachers who participated in the interviews expressed that the learning outcomes of the curriculum guides them only partially.Keywords: Measurement and Evaluation Questions, Teaching Program, Learning Outcomes
Collections