TEZLER: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 138
-
Animasyon destekli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi: `Maddenin değişimi ünitesi örneği`
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu çalışmanın amacı, animasyon destekli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin `Maddenin Değişimi` ünitesindeki akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini incelemektir. Bu araştırma, ... -
Türkiye`de ilkokul eğitimi alan geçici koruma statüsündeki çocuklara verilen eğitim sorunları ve çözüm önerileri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Yüzyıllardır insanlar birçok etkenden dolayı göç etmiş, göç artık dünyada olağan bir durum haline gelmiştir. Türkiye Cumhuriyeti ise tarihinde birçok göç edene, sığınma talep eden birçok insana ev sahipliği yapmış, yapmaya ... -
6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının alternatif ölçme ve değerlendirme anlayışı açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu araştırmanın amacı; MEB. Yayınevi tarafından hazırlanmış 6. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri nelerdir ve bunlara inceleme alanlarında (hazırlık kısımları, öğrenme ... -
Güzel sanatlar liseleri 11. sınıf Türk halk müziği ve teori uygulama dersi öğretim programı ve ders kitabının değerlendirilmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-08)Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Liseleri 11. Sınıf Türk Halk Müziği Teori ve Uygulama Dersi Öğretim Programı ve ders kitabının, öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Araştırmada veriler, THMTU dersi öğretim ... -
Fen eğitiminde senaryo temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarı tutum ve kalıcılığına etkisi: `İnsan ve çevre ünitesi örneği`
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmanın amacı, senaryo temelli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin `İnsan ve Çevre` ünitesindeki akademik başarılarına, tutumlarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini incelemektir. Bu ... -
Fen bilimleri dersinde akıllı tahta kullanımının köyokullarında öğrencilerin akademik başarılarına,öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu çalışmanın amacı, `Fen Bilimleri dersinde Akıllı Tahta Kullanımının Köy Okullarında Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin fen bilimleri dersi için geliştirilmiş bir android tabanlı mobil uygulamaya yönelik görüşlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Bu çalışmada amaç, fen bilimleri dersinde kullanılmak üzere akıllı telefonlar ve tabletler için geliştirilen Android tabanlı mobil uygulamaya yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Çalışmanın ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin yıkıcı doğa olaylarına ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yıkıcı doğa olaylarına ilişkin algıları ile bilişsel yapılarındaki kavramlar arası bağları kelime ilişkilendirme testi ile ortaya çıkarmaktır. Bunun yanı sıra ... -
Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde okul bahçesi kullanımına yönelik görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Öğretmenlerin eğitim ve öğretim hakkındaki görüşlerini içeren çalışmalar, öğrenciler için daha verimli olma yolunda büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde okul bahçesi kullanımına ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal değerlere yönelik görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının sosyal değerlere yönelik görüşlerini farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, ... -
Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının sosyo demografik faktörler bakımından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının sosyo demografik ... -
Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı hedefi yönelimlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı hedefi yönelimi düzeylerinin belirli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu değişkenler: Öğrenim görülen sınıf, cinsiyet, mezun olunan lise türü, ... -
Eğitsel dijital oyunların 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve tutumuna etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Teknoloji gün geçtikçe değişmekte buna bağlı olarak öğrenen neslin özellikleri ve öğrenme ihtiyaçları da değişmektedir. Eğitimin niteliğini artırmak için öğrencinin istek ve ihtiyaçlarına göre yeni yöntem ve yaklaşımlardan ... -
Okul dışı öğrenmeye ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler dersi ile okul dışı öğrenme ilişkisine yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir Çalışmada okul dışı öğrenmenin yapılandırmacı yaklaşım açısından önemi ve öğretimde ... -
Milli Eğitim Bakanlığı destekleme ve yetiştirme kurslarının etkinliğine dair orta öğretim öğretmen görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Ülkemizde son yıllara kadar özel öğretim faaliyetleri özel sektör eliyle özel öğretim kursları ve dershaneler tarafından karşılanmaktaydı. Ancak 2014 yılında dershanelerin kapatılmasına yönelik çıkarılan kanun ile bu ... -
Hayat bilgisi ders kitaplarının Türkiye yeterlilikler çerçevesinde yer alan anahtar yetkinlikler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu çalışmada Hayat Bilgisi ders kitaplarının Türkiye yeterlilikler çerçevesinde yer alan anahtar yetkinlikler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda 'Anadilde iletişim', 'Yabancı dillerde iletişim', ... -
Müzik öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırma; müzik öğretmenlerinin iş doyumu ile mesleki tükenmişlik düzeylerini ve bunlar arasındaki ilişkiyi belirlemek, ayrıca belirlenen düzeylerin bazı demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit ... -
Çocuk dergilerinin çocuk edebiyatının temel ilkeleri bağlamında incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Çocuk dergileri, çocukların okuma kültürü edinme sürecinde; dergilerin farklı yazınsal türleri bir arada bulundurması, kolay ulaşılabilir olması, etkinliklerle okuma evrenini dergi dışında gerçekleme ve diğer becerilere ... -
Ortaokul öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik metaforik algıları
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Araştırmanın amacı; yarınların büyükleri olan orta okul seviyesindeki öğrencilerin, çevre sorunlarına yönelik metaforik algılarını tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Muş ilinde bulunan sosyal- ekonomik düzeyleri ... -
Sosyal bilgilerde yaratıcı dramanın kavram öğretimine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırma, ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde `Zaman İçinde Bilim` ünitesinde geçen kavramların öğretilmesinde yaratıcı drama yöntemi ile yapılan kavram öğretiminin akademik başarıya olan etkisini ve öğrenci ...