Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1-20 of 138
-
5.sınıf öğrencilerinin Türkiye`nin bölgelerine yönelik bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) yoluyla incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-06)Bilgiyi üreten ve kullanan toplumlar eğitimde yeni bakış açıları yakalayabilmiş toplumlardır. Bu bağlamda eğitimde varılan noktalardan biri yapılandırmacı yaklaşımdır. Bilginin bilişsel yapıdaki durumunu tespit etmek, bunun ... -
6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının alternatif ölçme ve değerlendirme anlayışı açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu araştırmanın amacı; MEB. Yayınevi tarafından hazırlanmış 6. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri nelerdir ve bunlara inceleme alanlarında (hazırlık kısımları, öğrenme ... -
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Ders Programındaki Kavramların Yer Alma Durumu
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-12)Bu çalışmanın temel amacı; 2005 yılı 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kavramların ders kitaplarına ne şekilde ve ne düzeyde yansıdığını belirlemektir. Bu amaçla Talim Terbiye Kurulu onaylı MEB ... -
7. sınıf fen ve teknoloji dersi `Maddenin tanecikli yapısı ve saf maddeler` konusunda artırılmış gerçeklik teknolojileri kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-22)Bu araştırmanın amacı, `Maddenin tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler` Artırılmış Gerçeklik teknolojisi kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ön test – son ... -
Alternatif ölçme değerlendirme etkinliklerinin sosyal bilgilerde başarı ve kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırma; 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Yeryüzünde Yaşam Ünitesi`nde alternatif ölçme-değerlendirme etkinliklerine dayalı etkinliklerle desteklenen öğretimin öğrencilerin derslerdeki başarısı, öğrenilen bilgilerin ... -
Amatör ve profesyonel koristlerin sanat okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu araştırmada, çeşitli korolarda çalışmalarını sürdüren amatör ve profesyonel koristlerin sanat okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmış ve ayrıca koristlerin sanat okuryazarlık düzeylerine cinsiyet, sanat ... -
Animasyon destekli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi: `Maddenin değişimi ünitesi örneği`
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu çalışmanın amacı, animasyon destekli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin `Maddenin Değişimi` ünitesindeki akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini incelemektir. Bu araştırma, ... -
ARCS motivasyon modelinin fen bilimleri dersi güneş sistemi ve tutulmalar ünitesinde öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonuna etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilimleri Dersi altıncı sınıf öğretim programında yer alan `Güneş Sistemi ve Tutulmalar` ünitesinde ARCS Motivasyon Modeline göre tasarlanan öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik ... -
ARCS motivasyon modelinin maddenin tanecikli yapısı ünitesinde öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi: Bir karma yöntem araştırması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-23)Bu çalışmanın amacı; ortaokul 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde ARCS Motivasyon modelinin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın çalışma ... -
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-14)Bu çalışmanın amacı; 6. sınıf Dünya ve Evren ünitesinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, fen dersine yönelik tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ... -
Atatürk Dönemi kadın eğitimciler (1923-1938)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Tarih boyunca Türk kadınının toplumdaki statüsü çeşitli nedenlerden dolayı değişiklik göstermiştir. Eski Türk toplumlarında kadın saygın bir konumdayken, İslamiyet'in kabulüyle dinin yanlış yorumlanması, gelenek ve ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin yıkıcı doğa olaylarına ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yıkıcı doğa olaylarına ilişkin algıları ile bilişsel yapılarındaki kavramlar arası bağları kelime ilişkilendirme testi ile ortaya çıkarmaktır. Bunun yanı sıra ... -
Bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan repertuvarın incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel ses eğitimi derslerinde kullanılan repertuvarı belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere dayanarak bireysel ses eğitimi ... -
Chickering ve Gamson`un yedi ilkesinin İngilizce derslerinde uygulanması üzerine öğretmen algılarının incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Eğitimin ve öğretimin gelişme kaydetmesi adına son yıllarda bir hayli çaba harcanmıştır ve birçok öneri ve düzenleme ortaya konulmuştur. Bu önerilerden biri de Chickering ve Gamson adlı iki araştırmacı tarafından geliştirilen ... -
Coğrafya öğretiminde belgesel filmlerin kullanılmasının öğrencilerin başarısına ve kavram kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-12)Bilgi, gelecek kuşaklara her yüzyılda farklı yollarla kazandırılmıştır. Bilginin kazandırılma sürecindeki bu değişiklikler eğitim ve teknolojik alandaki gelişmelerle paralel ilerlemiştir. Günümüzde ise teknolojik gelişmeler ... -
Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu nitel çalışma, İç Anadolu Bölgesinde Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında ... -
Çocuk dergilerinde değerler aktarımının ilköğretim programları ile ilişkilendirilmesi üzerine bir araştırma
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-08)Çocuk kavramı, çocukluk anlayışı tüm dünyada çeşitli zorluklar, engellerden sonra itibar kazanmış bir kavramdır. Çocuk dünyası keşfedildikten sonra çocuklar, bir birey olarak görülmeye başlamış daha sonra çocuk eğitimine ... -
Çocuk dergilerinin çocuk edebiyatının temel ilkeleri bağlamında incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Çocuk dergileri, çocukların okuma kültürü edinme sürecinde; dergilerin farklı yazınsal türleri bir arada bulundurması, kolay ulaşılabilir olması, etkinliklerle okuma evrenini dergi dışında gerçekleme ve diğer becerilere ... -
Çocuklar için felsefe kitaplarının nitelikli çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler bakımından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, çocuklar için felsefe yapıtları, çocuk edebiyatı temel iç yapıilkelerine (konu, ileti, dil ve anlatım) göre ve çocuk gerçekliğine seslenme odağındaincelenmiştir. Bununla birlikte araştırmaya konu olan ... -
Çok satılan çocuk kitaplarında üst düzey düşünme becerileri üzerine bir inceleme
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çocuklarla buluşturulan yazınsal nitelikli kitapların, belirli yönlerden nitelikli olması beklenir. Yazınsal nitelikli çocuk kitaplarının öncelikli amacı çocuklara okuma kültürünü kazandırmaktır. Bunun yanında yazınsal ...