Probleme dayalı öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaokul altıncı sınıf Fen bilimleri dersi 'Kuvvet ve Hareket' ünitesinin STEM etkinlikleri ile desteklenmiş Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yöntemiyle gerçekleştirilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmış ve araştırmacı tarafından hazırlanan fen bilimleri akademik başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri il merkezindeki bir ortaokul altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan sınıflardan biri deney (32) diğeri kontrol grubu (32) olarak belirlenmiştir. Çalışmanın uygulandığı tarihte 2013 Fen Bilimleri Programı kullanılmaktadır. Veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Veriler 2017-2018 Eğitim öğretim yılı içinde elde edilmiştir. Veriler IBM SPSS 24.0 programı ile analiz edilmiştir.Araştırma verilerinin analizi sonucunda;- Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerine öğretim programı öncesinde akademik başarı testi ön test olarak uygulanmıştır. Ön testten alınan puan ortalamaları karşılaştırıldığında deney ve kontrol grubu öğrencilerinin fen bilimleri akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.- STEM temelli etkinlik yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin son test akademik başarı test puanları, MEB 2013 Fen Bilimleri Öğretim Programının uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin puanlarından anlamlı düzeyde yüksek çıkmıştır. Bu sonuç Kuvvet ve Hareket konusunda STEM Temelli etkinliklerin öğrencilerin fen bilimlerine yönelik akademik başarıları üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.- Uygulama sonucunda Probleme Dayalı Öğrenme Tabanlı STEM Etkinliklerinin deney grubunun fen bilimlerine yönelik akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği ve öğrenmenin kalıcılığını arttırdığı görülmüştür. STEM etkinliklerinin öğrencilerin kendi öğrenmelerine izin vermesi, farklı disiplinleri bütünleştirmesi, akranlar arasında iş birliği, iletişim ve eleştirel düşünme ortamı oluşturması bu sonuca ulaşılmasında etkilidir. Sonuç olarak Probleme Dayalı öğrenme ve STEM Etkinliklerinin birlikte kullanılması Kuvvet ve Hareket ünitesinde 2013 Fen Bilimleri programındaki ders içi etkinliklere göre daha başarılı sonuçlar elde edildiğini göstermektedir. The purpose of this study is to determine the effects of STEM (Science ,Tecnology, Engineering and Math) applications and mastery learning integrated into the secondary school 6th grade science course on academic achievements and permanence information of the students.In this study is used for thr quasi experimental designs and science achievement test prepared by the researcher was applied. The study group of the research is the 6th grade student of a secondary school in Kayseri province. One of the classes constituted the study group is designated as test group (32) and the other as control group (32). The `Academic Achievement Test` prepared by the researcher is used as data collection tool. The data were obtained during the 2017-2018 academic year. Data were analyzed with IBM SPSS 24.0 program.As a result of the analysis of the research data;- Academic achievement test was applied to test control group students as pre-test before the cirriculum. When the mean scores obtained from the pre-test were compared, no significant difference was found between the academic achievement of the test and control group student.- Post-test academic achievement test scores of the test group students using STEM-based activities approach were significantly higher than those of the control group students applying the MEB 2013 Science Education Program. This result shows that STEM-based activities on Force and Movement have an impact on student's academic achievement in science lesson.- As a result of the application, it was seen that the Problem Based Learning based STEM Activities had a possitive effect on the academic achievement of the group and increase the retention of learning. As a result, the use of Problem Based Learning and STEM Activities shows that the Force and Movement Unit has more successful results than the class activities in the 2013 Science Program.
Collections