Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel değerlere duyarlı eğitime hazır bulunuşluk düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel değerlere duyarlı eğitime hazır bulunuşluk düzeyleri, çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma kapsamında, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel değerlere hazır bulunuşluk düzeyleri; cinsiyet, sınıf, yaş, Türkçe haricinde bildiği dil, ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programlarına katılımı, sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının kültürel değerlere duyarlı eğitime hazırlama yeterliliği, anne ve baba eğitimi, anne ve baba mesleği, ilköğretimi bitirinceye kadar en uzun süre yaşadığı yerleşim yeri, mezuniyet durumu çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 akademik yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalının, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Lisans Programı'nda ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalının, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Lisans Programı'nda öğrenim gören 394 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ile Karataş ve Oral (2018) tarafından geliştirilen `Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime Hazırbulunuşluk Ölçeği` dir. Elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Bulgular tablolar aracılığıyla sunulmuş ve literatür kapsamında tartışılmıştır. Ayrıca çalışmanın sonunda araştırma bulguları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kültür, Değer Eğitimi, Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları During the research, the readiness levels of social studies teacher candidates' which are sensitive to cultural values to were examined by considering multiple variables. Within the scope of the research, it is aimed to investigate the social studies teacher candidates' readiness levels for cultural values; gender, class, age, languages different from Turkish, participation in national and international student exchange programs, the competence of the undergraduate program of the department of social studies education to prepare for culturally sensitive education, education and jobs of parents, place of residence, until the end of primary school.The study group of the study consists of 394 social studies teacher candidates studying at University of Niğde Ömer Halisdemir, the education faculty of Niğde Ömer Halisdemir, department of Turkish and social sciences in undergraduate program of social studies education and the University of Necmettin Erbakan, Ahmet Keleşoğlu education faculty in undergraduate program of Turkish and social sciences education in 2018-2019 academic years. The data collection tools used in the study are `Speaking Anxiety Scale for Teacher Candidates` developed by Karataş and Oral (2018). The data obtained in the study were analyzed through IBM SPSS 24.0. The findings were presented through tables and discussed within literature. Also, some recommendations were made in accordance with the results of the study.Key Words: Culture, Value Education, Cultural Values Sensitive Education, Social Studies Teacher Candidates
Collections