Ortaokul öğrencilerinin İngilizce kavramına yönelik algılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Niğde İlindeki ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik algılarını bazı değişkenler açısından incelemek ve araştırma sonuçlarına göre sınıf düzeyi ve cinsiyete bağlı olarak öğrencilerin İngilizce dersine yönelik algılarını karşılaştırmaktır.Araştırma, tarama yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Niğde İlinde sekiz ortaokulda yapılmıştır. Evren, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini Niğde Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı, isimleri çalışmada tablo olarak sunulan dört köy okulu ve dört merkez okul olmak üzere toplamda sekiz ortaokulda yedi ve sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerden oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin İngilizce kavramına yönelik algılarını doğal ortamda gerçekçi ve bütüncül olarak ortaya koymak için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın deseni ise olgu bilim (fenomenoloji-phenomenology) deseni olarak belirlenmiştir. Araştırma aracı, kişisel bilgileri de içeren metafor bilgi formudur. Elde edilen verilere göre, metaforlar sınıf düzeyine göre farklılık göstermektedir ancak cinsiyet düzeyine göre farklılık göstermemektedir.Anahtar sözcükler: İngilizce dersi, ortaokul, sınıf düzeyi, cinsiyet, metafor The aim of this research is to examine the attitude of secondary school students in Niğde towards English lesson in terms of some variables and compare the students'attitudes towards English lesson in terms of class level and gender.Data were collected via the correlational survey model ,one of the scanning methods.The participants of the study are eight secondary school's students in Niğde in 2017-2018 academic year. Population consists of the secondary school students who are educated in Ministry of National Education. The sample of research consists of the eight secondary school students from Niğde Ministry of National Education, four village school and four central school students, whose names are presented as tables in the study. Qualititive research method was used to reveal the students' perception of the concept of English as realistic and holistic in natural environment. Design of the study was determined as phenomenology. The metaphor information form including personal information was used for obtaining the data. According to the obtained data, metaphors differ in term of the level of class and metaphors don't differ in terms of the gender.Key words : English lesson, secondary school, class level, gender, metaphor
Collections