EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 138
-
Müzik öğretmenlerinin öğretme motivasyonları ve mesleki memnuniyetleri (Osmaniye ili örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Osmaniye ili Merkez, Düziçi, Bahçe, Kadirli ve Sumbas ilçelerinde görev yapan müzik öğretmenlerinin öğretme motivasyonları ve mesleki memnuniyet durumları ile ilgili düşüncelerini ... -
Fen bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamasının 21. yüzyıl becerilerine ve temel becerilere etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde `Yerkabuğunun Yapısı ve Dünyamızın Hareketi` ünitesinde artırılmış gerçeklik uygulamasının kullanılmasının becerilere etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın ... -
Ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları (Osmaniye ili örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmada Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Osmaniye ili ve ilçelerinde bulunan ... -
Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu nitel çalışma, İç Anadolu Bölgesinde Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi: Niğde ili Bor ilçesi örneği
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik kaygıdüzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada var olan durumusaptamak amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir ... -
İlkokul öğrencilerinin müzik derslerinde kullanılan temsil stratejilerinin aktif müzik dinleme becerilerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin müzik derslerinde kullanılan temsilstratejilerinin öğrencilerin aktif müzik dinleme becerilerine etkisini sınamaktır. Buamaç doğrultusunda çalışmada ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin ... -
İlkokul fen bilimleri dersinde dijital öykü kullanımının zihinsel model ve zihinsel imaj netliği üzerindeki etkisi.
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Fen eğitiminde dördüncü sınıf öğrencilerinin, somut işlemler döneminde bilişsel yeterlilik bakımdan çok hızlı değişim gösterdikleri bilinmektedir. Öğrencilerin bu dönemde ders içeriğinde soyut kavramaların somutlaştırılması ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumlarının incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Gerçekleştirilen bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocukhaklarına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlamıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim döneminde ... -
Çok satılan çocuk kitaplarında üst düzey düşünme becerileri üzerine bir inceleme
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çocuklarla buluşturulan yazınsal nitelikli kitapların, belirli yönlerden nitelikli olması beklenir. Yazınsal nitelikli çocuk kitaplarının öncelikli amacı çocuklara okuma kültürünü kazandırmaktır. Bunun yanında yazınsal ... -
Çocuklar için felsefe kitaplarının nitelikli çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler bakımından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, çocuklar için felsefe yapıtları, çocuk edebiyatı temel iç yapıilkelerine (konu, ileti, dil ve anlatım) göre ve çocuk gerçekliğine seslenme odağındaincelenmiştir. Bununla birlikte araştırmaya konu olan ... -
Liselerde görev yapan yöneticilerin toplumsal cinsiyet olgusuna bakışlarının belirlenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı, liselerde görev yapan yöneticilerin toplumsal cinsiyetolgusuna bakışlarını belirlemek ve yöneticilikte yükselmelerinde toplumsal cinsiyetolgusunun etkisini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma ... -
Sosyal bilgiler dersi bağlamında ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Gerçekleştirilen bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersi bağlamında ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının incelenmesidir. Araştırmada tarama yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. ... -
Yaşam öyküsü (biyografi) türündeki çocuk kitaplarının `çocuğa görelik` ilkesi bakımından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, yaşam öyküsü (biyografi) türündeki çocuk kitapları, çocuğa görelik ilkesi bakımından incelenmiştir. Biyografik kurgulu (öyküleyici anlatımın yeğlendiği) çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ilkeleri ... -
Oyun tekniğinin ortaokul öğrencilerinin yabanci dil öğrenme kaygisina etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-13)Bu çalışmanın amacı, oyun tekniği kullanımının ortaokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygısı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Oyun tekniğinin İngilizce dersinde öğrencilerin yabancı dil öğrenim kaygısına etkisinin ... -
EBA destekli öğretimin 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularında kavram yanılgılarına ve tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada EBA destekli öğretimin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularındaki kavram yanılgılarını giderip gideremeyeceğini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma deneysel çalışma yöntemine ... -
Ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profili
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profillerinin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda ortaokullarda görev yapan müzik alanı dışındaki branş öğretmenlerinin ilkokul, ortaokul ve lisede ... -
Temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türü ve temel bağlama eğitiminde amaçlanan ... -
İnsan ve çevre ilişkileri ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu araştırma; `İnsan ve Çevre İlişkileri` ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin akademik başarıya, kavram öğrenmeye, eleştirel düşünme becerilerine ve öğrencilerin fen öğretimi ile öğrenimine ... -
Sosyal bilgiler dersinde dijital zaman çizelgelerinin kullanımının öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar teknolojisiyle hazırlanmış dijital zaman çi-zelgelerinin, Sosyal Bilgiler dersi konularının öğretimindeki etkililiğini tespit etmektir.Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu doğrultuda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme ...