Temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türü ve temel bağlama eğitiminde amaçlanan davranışların söz konusu bağlama türüne uygunluğu uzman görüşleri doğrultusunda incelenmiştir.Araştırma, betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul Teknik, Niğde, Fatih, Haliç, Atatürk ve Erciyes Üniversitelerinde bağlama eğitimi alanında görev yapan akademisyen, eğitimci ve icracı 10 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır.Araştırma bulguları doğrultusunda: Temel bağlama eğitiminde uzun sap bağlama ile başlanmasının; doğru tutuşun öğretilmesi, sağ el mızrap tutuşu öğretilmesi, mızrap vuruş yönlerinin öğretilmesi, öğrencilere mızrap tekniği kazandırma kapsamında bilek hareketlerinin (bilek tekniğinin) öğretilmesi, yöresel tezene tavırlarının öğretilmesi, tel numaralarının öğretilmesi, düzenlerin (akort biçimlerinin) öğretilmesi, el pozisyon farklılıklarının öğretilmesi, perde isimlerinin (perde yerlerinin) öğretilmesi, temiz ses elde etmede doğru `basış`ın öğretilmesi, sol elin tuşe üzerinde duruşunun öğretilmesi, parmak numaralarının öğretilmesi, çarpma çalışmalarının öğretilmesi, sol el parmak numarası ile birlikte mızrap vuruş yönlerinin (kavranması ve pekiştirilmesi) kullanımına yönelik alıştırmaların çalışılması öğretilmesi açılarından daha faydalı olacağı, sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çalgı Eğitimi, Bağlama, Bağlama Eğitimi The objective of this study is the research into the expert views on the type of baglama used in basic baglama education. In accordance of this objective, the type of baglama used in basic baglama education and the suitability of the behaviour aimed in basic baglama education for the type of baglama in question have been researched in accordance with the expert views.This study is a descriptive field research. The work group of the study consists of 10 instructors who are academicians, educators and performers working in the field of baglama education at Istanbul Technical, Nigde, Fatih, Halic, Ataturk and Erciyes Universities in 2014-2015 academic year. In the study the data have been collected in accordance with the expert views by using a semi-structured interview form developed by the researcher.In accordance with the research findings: These conclusions have been reached; starting with a long-necked baglama, teaching the proper hold, teaching the right hand plectrum hold, teaching the directions of plectrum, teaching the wrist movements in order for the students to learn plectrum technique (wrist technique), teaching the local plectrum styles, teaching the string numbers, teaching the tuning (forms of tuning), teaching the position differences, teaching the order of frets (the positions of frets), teaching the proper ''press'' so as to obtain clean sound, teaching the position of the left hand on the keyboard (touch), teaching the finger numbers, teaching the grace note work, doing the exercises aimed at the use of the directions of plectrum (understanding and consolidation) along with the left hand finger numbers will be more useful in basic baglama education.Key Word: Instrument Education, Baglama, Baglama Education
Collections