Fen bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamasının 21. yüzyıl becerilerine ve temel becerilere etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde `Yerkabuğunun Yapısı ve Dünyamızın Hareketi` ünitesinde artırılmış gerçeklik uygulamasının kullanılmasının becerilere etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Hatay ili Antakya İlçesi Antakya İlkokulunda bulunan iki farklı dördüncü sınıf şubesinde 62 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada 4/A sınıfında öğrenim gören 31 öğrenci deney grubu, 4/B sınıfında öğrenim göre 31 öğrenci kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda dersler artırılmış gerçeklik (AG) uygulaması kullanılarak işlenmiş, kontrol grubunda ise dersler fen bilimleri dersi mevcut öğrenim programında yer alan etkinlikler ile işlenmiştir. Araştırma yöntemi karma yöntem olarak belirlenmiştir. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak 21.Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme Becerileri Ölçeği ve Temel Beceriler Ölçeği, nitel veri toplama aracı olarak ise yarı yapılandırılmış görüşme ve araştırmacı günlüğü kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiş ve verilerin analizi bağımlı, bağımsız gruplar t testi ile aritmetik ortalama kullanılarak yapılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel sonuçları incelendiğinde; deney ve kontrol gruplarından elde dilen ön test ve son testlere göre 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme ölçeği ile Temel Beceriler ölçeği puanları arasında deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara göre fen bilimleri dersinin artırılmış gerçeklik uygulaması kullanılarak işlenmesi, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin becerilerine olumlu yönde etki etmiştir. Araştırmanın nitel sonuçlarında öğrencilerin yaratıcılık ve yenilenme, eleştirel düşünme, çıkarım yapma, problem çözme, iş birliği ve iletişim becerilerinin geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler ve sınıf öğretmeni ile yapılan görüşmelerde, AG uygulamasının bilgileri zihinlerinde somutlaştırarak daha kalıcı hale getirdiği, derslerin eğlenceli ve heyecanlı olduğu, teknolojiye olan ilgilerinin arttığı ve diğer derslerde de kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir. This study aims to analysis effects of using augmented reality applications on students' skills in fourth grade science classes during teaching of the subject `Crustal Structure and Rotation of Earth`. The participants of the study are 62 students from two different fourth grade classes in Antakya Primary School which is located in Antakya District of Hatay Province and the study is conducted in 2017-2018 educational year. 31 students from 4/A class make the experimental group and 31 students from 4/B class make the control group of the study. Augmented reality (AR) applications are used in the experimental group whereas activities in regular science curriculum are used in the control group. The study is designed using mixed methods research design.21st Century Learning and Innovative Skills Scale and Basic Skills Scale are used to collect quantitative data of the study. Semi-structured interview form and researcher diary are used to collect qualitative data of the study. The quantitative data of the study are analyzed using SPSS statistics program and analysis are carried out through dependent and independent group's t-test using arithmetic averages. Quantitative data are analyzed using descriptive analysis method. The results of the quantitative findings of the study indicate that there is a statistically significant difference between experimental and control groups' pre and post test results of 21st Century Learning and Innovative Skills Scale and Basic Skills Scale in favor of experimental group. The findings demonstrate that using augmented reality to teach science lessons positively affects skill development of fourth grade students. Qualitative findings of the study indicate that augmented reality applications improve students' creativity and innovation, critical thinking, reasoning, problem solving, cooperation and communication. Interviews carried out with classroom teacher and students point out that AR applications concretize information thus making it permanent, make lessons fun and exciting, increase students' interests in technology and they should be used in other lessons.
Collections