Ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profillerinin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda ortaokullarda görev yapan müzik alanı dışındaki branş öğretmenlerinin ilkokul, ortaokul ve lisede aldıkları genel müzik eğitimi incelenmiştir. Bunun yanında branş öğretmenlerinin almış oldukları genel müzik eğitimi doğrultusunda müzik dersine yönelik düşünceleri tespit edilmiştir.Araştırma betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Adana ilindeki ortaokullarda görev yapan müzik alanı dışındaki branş öğretmenleri, örneklemini ise; Adana ilinin Seyhan, Yüreğir ve Kozan ilçelerinde bulunan Adana Koza, Yavuzlar, Karacaoğlan, İsmail Sefa Özler, Sıtkı Kulak, DSİ Baraj, Semiha Yücel Akdeğirmen, Güzelyalı, Buhara, Cumhuriyet, Semiha Uruninandı, Gazi ve Ahmet Sapmaz Ortaokullarında görev yapan müzik alanı dışındaki branş öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırma ile ilgili veriler kaynak taraması yapılarak ve uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen anket ile toplanmıştır.Araştırma bulguları doğrultusunda örneklem grubundaki ortaokul branş öğretmenlerinin almış oldukları genel müzik eğitimi kapsamındaki müzik dersine ilişkin görüşlerinde çoğunluğunun; ilkokulda, ortaokulda ve lisede müzik dersi gördüğü; ilkokuldaki, ortaokuldaki ve lisedeki müzik dersinin haftada 1 saat olduğu; ilkokulda müzik dersini yürüten öğretmenin branşının sınıf eğitimi, ortaokulda ve lisede müzik dersini yürüten öğretmenin branşının müzik eğitimi olduğu; ilkokulda, ortaokulda ve lisede okullarında müzik odası olmadığı; ilkokulda, ortaokulda ve lisede müzik dersini yürüten öğretmenin derslerde kullandığı çalgının diğer (belirsiz) olduğu; ilkokulda ve lisede müzik dersinde çaldığı çalgının diğer (belirsiz), ortaokulda müzik dersinde çaldığı çalgının blok flüt olduğu; ilkokulda, ortaokulda ve lisede dinlediği müzik türünün pop müzik olduğu; ilkokulda ortaokulda ve lisede ders dışı etkinliklere katılmadığı;Örneklem grubundaki ortaokul branş öğretmenlerinin almış oldukları genel müzik eğitimi kapsamındaki müzik dersinin içeriğine ilişkin görüşlerinde çoğunluğunun; ilkokulda teorik bilgi eğitimi almadığı, alınan teorik bilgi eğitiminin çoğunlukla notalar konusuna ilişkin olduğu; ortaokulda teorik bilgi eğitimi aldığı, alınan teorik bilgi eğitiminin çoğunlukla notalar konusuna ilişkin olduğu; lisede teorik bilgi eğitimi almadığı, alınan teorik bilgi eğitiminin çoğunlukla anahtarlar konusuna ilişkin olduğu; ilkokulda dinleme eğitimi almadığı alınan dinleme eğitiminin çoğunlukla sesleri tanıma ve ayırma konusuna ilişkin olduğu; ortaokulda dinleme eğitimi almadığı, alınan dinleme eğitiminin çoğunlukla çalgıları tanıma konusuna ilişkin olduğu; lisede dinleme eğitimi almadığı, alınan dinleme eğitiminin çoğunlukla dünyadaki farklı müzikleri tanıma konusuna ilişkin olduğu; ilkokulda şarkı söyleme eğitimi almadığı, alınan şarkı söyleme eğitiminin çoğunlukla İstiklal Marşı'nı okuma konusuna ilişkin olduğu; ortaokulda şarkı söyleme eğitimi aldığı, alınan şarkı söyleme eğitiminin çoğunlukla İstiklal Marşı'nı okuma konusuna ilişkin olduğu; lisede şarkı söyleme eğitimi almadığı, alınan şarkı söyleme eğitiminin çoğunlukla İstiklal Marşı'nı okuma konusuna ilişkin olduğu; ilkokulda müzik kültürü eğitimi almadığı, alınan müzik kültürü eğitiminin çoğunlukla yörelere ait müzikler konusuna ilişkin olduğu; Ortaokulda müzik kültürü eğitimi almadığı, alınan müzik kültürü eğitiminin çoğunlukla farklı müzik türleri konusuna ilişkin olduğu; lisede müzik kültürü eğitimi almadığı, alınan müzik kültürü eğitiminin çoğunlukla müzik tarihi konusuna ilişkin olduğu; ilkokulda müziksel yaratıcılık eğitimi almadığı, alınan müziksel yaratıcılık eğitiminin çoğunlukla müzikle hareket yapma konusuna ilişkin olduğu; ortaokulda müziksel yaratıcılık eğitimi almadığı, alınan müziksel yaratıcılık eğitiminin çoğunlukla ritim ve ezgi yazma konusuna ilişkin olduğu; lisede müziksel yaratıcılık eğitimi almadığı, alınan müziksel yaratıcılık eğitiminin çoğunlukla çoksesli ritim oluşturma konusuna ilişkin olduğu; ilkokulda çalgı eğitimi almadığı, alınan çalgı eğitiminin çoğunlukla blok flüt konusuna ilişkin olduğu; ortaokulda çalgı eğitimi almadığı, alınan çalgı eğitiminin çoğunlukla blok flüt konusuna ilişkin olduğu; lisede çalgı eğitimi almadığı, alınan çalgı eğitiminin çoğunlukla blok flüt konusuna ilişkin olduğu; Örneklem grubundaki ortaokul branş öğretmenlerinin almış oldukları genel müzik eğitimi dersine ilişkin görüşlerinde çoğunluğunun; ilkokul, ortaokul ve lisede gördüğü müzik dersini rahatlatıcılığı, ruhu dinlendirmesi, sosyalleşmeye olanak vermesi, müziğe yetenekli öğrencilerin keşfedilmesi ve ritim duygusunu geliştirmesi açılarından olumlu, müzik dersinin basite indirgenmiş yüzeysel bir ders olarak işlenmesi, müzik dersine branş öğretmeninin girmemesi, müzik sınıfı eksikliği ve yeteneğe bakılmaksızın not ile değerlendirilmesi açılarından ise olumsuz olarak değerlendirmişlerdir. Örneklem grubundaki ortaokul branş öğretmenlerinin almış oldukları genel müzik eğitimi kapsamındaki müzik dersinin gerekliliğine ilişkin görüşlerinde çoğunluğunun; ilkokul, ortaokul ve lisede gördüğü müzik dersini yetenekli öğrencilerin keşfedilmesi, çocukların duygularını dışa vurmayı sağlaması, ritim duygusu ve kulak dolgunluğunu geliştirmesi açılarından gerekli, notla değerlendirilmesi, seçmeli bir ders olmaması ve lisede bu derse ihtiyaç duyulmaması açılarından ise gereksiz gördükleri sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Dersi, Branş Öğretmenleri, Profil. The aim of the research is to evaluate the general music education profiles of secondary school branch teachers. In this direction, general music education of secondary school branch teachers who work except the music field in primary school, secondary school and high school have been examined. In addition to this, branch teachers' attitudes towards music lessons in the direction of general music education have been determined.The research is a descriptive field research. The universe of the research is branch teachers who work except the music field in secondary schools in Adana province, sample; Seyhan, Yüreğir and Kozan districts of Adana province of Adana Koza, Yavuzlar, Karacaoğlan, İsmail Sefa Özler, Sıtkı Kulak, DSİ Baraj, Semiha Yücel Akdeğirmen, Güzelyalı, Buhara, Cumhuriyet, Semiha Uruninandı, Gazi ve Ahmet Sapmaz Secondary School.Research data have been collected through a questionnaire survey conducted by the researcher in accordance with expert opinions. In the direction of the research findings, majority of the secondary school branch teachers' in the sample group had opinions about music lesson in general music education; having music lesson in primary school, secondary school and high school; music lesson in primary school, secondary school and high school is 1 hour per week; in primary school the teacher who teaches music lesson that had primary education; in secondary school and high school the teacher who teaches music lesson that had music education; there is no music room in primary school, secondary school and high school; in primary school, in secondary school and high school the teacher who teaches music lesson that used musical instrument is other (uncertain) ; musical instrument is other (uncertain) at music lesson in primary school and high school; musical instrument is a block flute at music lesson in secondary school; it is a pop music that listened in primary school, secondary school and high school; not attending extracurricular activities in primary school, secondary school and high school;In the sample group, the majority of the secondary school branch teachers' opinions on the content of the music lesson in general music education; there is no theoretical knowledge education in primary school, taking theoretical knowledge education mostly related to notes; there is a theoretical knowledge education in secondary school, taking theoretical knowledge education mostly related to notes; there is no theoretical knowledge education in high school, taking theoretical knowledge education mostly related to clefs; no listening training in primary school, listening training is mostly about voice recognition and separation; no listening training in secondary school, listening training is mostly about recognizing instruments; no listening training in high school, listening training is mostly about the recognition of different music in the world; no singing education in primary school that the training of singing is mostly about reading the Turkish National Anthem; there is singing education in secondary school that the training of singing is mostly about reading the Turkish National Anthem; no singing education in high school that the training of singing is mostly about reading the Turkish National Anthem; there is no music culture education in primary school, taking music culture education mostly related to the music of the region; there is no music culture education in secondary school, taking music culture education mostly related to the different types of music; there is no music culture education in high school, taking music culture education mostly related to the history of music; there is no musicial creativity education in primary school, taking musical creativity education mostly related to the movement with music; there is no musicial creativity education in secondary school, taking musical creativity education mostly related with writing rhythm and melody; there is no musicial creativity education in high school, taking musical creativity education mostly related with creating a polyphonic rhythm; no instrument training in primary school, taking instrument training mostly related to the block flute; no instrument training in secondary school, taking instrument training mostly related to the block flute; no instrument training in high school, taking instrument training mostly related to the block flute; In the sample group, the majority of the secondary school branch teachers' opinions of the music lesson in general music education ; in primary school,secondary school and high school that music lesson is evaluated positively for relaxing, resting the soul, allowing socializing, discovering talented students and developing rhythm sense; it is evaluated negatively for processing as a superficial lesson, lacking of music class, attending of other teachers to music class and grading regardless of ability. In the sample group, the majority of the secondary school branch teachers' opinions about necessity of the music lesson in general music education ; in primary school,secondary school and high school that music lesson is necessary to discover of talented students, provide children acting out their feelings, development of rhythm sensation and ear paddle; uncessary for grading, not having an elective course and not needing this course in high school.Keywords: Music Education, Music Lesson, Branch Teachers, Profile.
Collections