Müzik öğretmenlerinin öğretme motivasyonları ve mesleki memnuniyetleri (Osmaniye ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Osmaniye ili Merkez, Düziçi, Bahçe, Kadirli ve Sumbas ilçelerinde görev yapan müzik öğretmenlerinin öğretme motivasyonları ve mesleki memnuniyet durumları ile ilgili düşüncelerini tespit etmek amaçlanmıştır. Bunun yanında araştırmada söz konusu öğretmenlerin; cinsiyet, yaş, medeni durum, mezun olunan fakülte, eğitim düzeyi, hizmet süresi, görev yapılan okul türü, eğitim kademesi ve kadro durumu, enstrüman çalışmalarına devam etme, yıllık katılım gösterilen mesleki gelişim çalışması, yıllık gidilen konser, yıllık okulda yapılan etkinlik sayısı ve okulda müzik sınıfının olup/olmama değişkenlerine göre öğretme motivasyonları arasındaki farklılığın durumu da incelenmiştir. Bu araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin öğretme motivasyonlarıyla ilgili görüşlerine ulaşabilmek için genel tarama modelinde nicel araştırma yaklaşımı, mesleki memnuniyetleriyle ilgili görüşlere ulaşılmasında ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak müzik öğretmenlerinin öğretme motivasyonlarıyla ilgili düşüncelerini tespit etmek amacıyla `öğretme motivasyonu ölçeği` müzik öğretmenlerinin mesleki memnuniyetleriyle ilgili görüşlerini tespit etmek için ise `yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. Araştırmanın anket çalışma grubunu Osmaniye ili resmi ve özel okullarında görev yapmakta olan 18'i erkek, 22'si kadın toplam 40 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel veri toplama sürecinde araştırmaya katılan 7 müzik öğretmeniyle görüşme yapılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda müzik öğretmenlerinin öğretme motivasyon düzeylerinin orta seviyede olduğu ve içsel motivasyon düzeylerinin yüksek, dışsal motivasyon düzeylerinin ise orta seviyede olduğu görülmektedir. Sonuçlar, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Müzik öğretmenlerinin mesleki memnuniyet durumlarıyla ilgili müzik ders saatlerinin yetersiz olması, veliler ve öğrenciler tarafından müzik dersinin pek önemsenmemesi ve müzik dersliğinin olmaması gibi müzik dersinin hedeflerine ulaşmasına engel olan birden fazla sorunun olduğu da tespit edilmiştir. In this study, it was aimed to determine the thoughts of the music teachers working in the districts of Central Osmaniye, Düziçi, Bahçe, Kadirli and Sumbas in the 2019-2020 academic year, about their teaching motivation and their professional satisfaction. In this study, qualitative and quantitative research methods were used. A quantitative research approach was used in the general survey model to reach teachers' opinions about their teaching motivation, and the case study pattern was used to reach opinions about their professional satisfaction. In this study, the ''teaching motivation scale'' was used as a data collection tool to determine the opinions of music teachers about their teaching motivation, and a ''semi-structured interview form'' was used to determine the opinions of music teachers about their professional satisfaction. The survey study group of the research consists of a total of 40 teachers, 18 male and 22 female, working in public and private schools of the province of Osmaniye. During the qualitative data collection process, 7 music teachers who participated in the study were interviewed.As a result of the research, it is seen that the teaching motivation levels of music teachers are at medium level, their intrinsic motivation level is medium. The results showed a significant difference according to gender.It has also been determined that there are multiple problems that prevent the music lesson from reaching its goals, such as the lack of music lesson hours related to the professional satisfaction of music teachers, the lack of attention to music lessons by parents and students, and the lack of music classrooms.
Collections