Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 138
-
Sosyal bilgiler dersinde dijital zaman çizelgelerinin kullanımının öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar teknolojisiyle hazırlanmış dijital zaman çi-zelgelerinin, Sosyal Bilgiler dersi konularının öğretimindeki etkililiğini tespit etmektir.Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu doğrultuda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme ... -
Ortaokul öğrencilerinin müzik tercihlerinin ve bu tercihleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireylerde müzik dinleme tercihlerinin ya da davranışlarının oluşumu ile ilgili olarak, onların çocukluk yaşantılarına bakmak, bize yol gösterici olabilir. Bir bireyin müzik zevkinin oluşumdaki birinci aşama; bireyin ilk ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Denizli ilindeki sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimi ile ilgili görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Denizli ilinin de içinde bulunduğu ülkemiz tarihi kültürel miras ... -
Ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profili
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profillerinin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda ortaokullarda görev yapan müzik alanı dışındaki branş öğretmenlerinin ilkokul, ortaokul ve lisede ... -
Sosyal bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutumlarının karşılaştırılması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutum düzeylerinin tespiti ve karşılaştırılmasıdır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının Bahar döneminde Niğde ... -
Temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türü ve temel bağlama eğitiminde amaçlanan ... -
Okuduğunu anlamayı geliştirmede kullanılan stratejilerin etkililiği: Bir meta analiz çalışması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada okuduğunu anlamayı geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin okuduğunu anlama başarısına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma meta-analiz yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ... -
Bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan repertuvarın incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel ses eğitimi derslerinde kullanılan repertuvarı belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere dayanarak bireysel ses eğitimi ... -
EBA destekli öğretimin 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularında kavram yanılgılarına ve tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada EBA destekli öğretimin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularındaki kavram yanılgılarını giderip gideremeyeceğini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma deneysel çalışma yöntemine ... -
Eğitimde Bilişim Ağı (EBA) destekli fen bilimleri dersi uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin fene yönelik ilgilerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)Bu araştırmanın amacı fen bilimleri dersi içerisinde EBA uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin fene yönelik ilgilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbul ili Güngören ... -
Müzik öğretmeni adaylarının ud dersindeki repertuvarı çalışırken ve öğrenirken kullandıkları stratejilerin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının ud dersindeki repertuvarı çalışırken ve öğrenirken kullandıkları stratejilerin düzeylerinin öğrenim görülen sınıf, cinsiyet, uddaki deneyim gibi çeşitli değişkenlere göre ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Niğde Üniversitesi örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının sahip olduğu yansıtıcı düşünme becerileri ve yaratıcılık düzeylerini ortaya koyarak, bunlar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte, öğretmen adaylarının ... -
Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-23)Bu araştırmada, Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığının 2012 yılında 4. sınıflarda okutulmak üzere ... -
ARCS motivasyon modelinin maddenin tanecikli yapısı ünitesinde öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi: Bir karma yöntem araştırması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-23)Bu çalışmanın amacı; ortaokul 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde ARCS Motivasyon modelinin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın çalışma ... -
Kavram bulmacalarının sosyal bilgiler 6. sınıf demokrasinin serüveni ünitesindeki öğrenci başarısına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-23)İnsanlığın var oluşuyla beraber temelleri atılan sosyal bilgiler, değişmeyenin değişim olduğu günümüzde yeni karmaşık sorunlarla beraber iyice önem kazanmış, bu da sosyal bilgiler disiplininin öğrencilere kazandırdığı ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları ile Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-15)Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktadır. Araştırma birden fazla değişken arasındaki ilişkinin incelenmesine dayalı ... -
İlkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ile sosyal bilgiler ders kitaplarının temel insani değerler açısından karşılaştırılması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-08)Değerler bizi biz yapan, davranışlarımıza yön veren, başkalarının davranışları karşısında tutumuzu belirleyen, insanlarla ilişkilerimizi yönlendirmemize yardım eden, hayatı daha anlamlı kılan prensiplerimizdir. İlk değer ... -
Sosyal bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve derse karşı tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-08)21. yüzyılda dünyada meydana gelen değişimler her alanda olduğu gibi eğitim alanında da bazı değişikler olmasını gerekli kılmaktadır. Eğitim sisteminin dinamik bir yapıda olması, yeni bilgilerin hayatımıza girmesi, eğitimde ... -
Güzel sanatlar liselerinde flüt eğitiminde kullanılan etüt ve eserler
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-11)Bu araştırma flüt öğretmenlerinin Güzel Sanatlar Liseleri flüt eğitiminde kullandıkları etüt ve eserlerin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma alan araştırmasına dayalı betimsel bir çalışma olup, genel tarama ...