İlkokul öğrencilerinin müzik derslerinde kullanılan temsil stratejilerinin aktif müzik dinleme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin müzik derslerinde kullanılan temsilstratejilerinin öğrencilerin aktif müzik dinleme becerilerine etkisini sınamaktır. Buamaç doğrultusunda çalışmada ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin müzik derslerinde aktifmüzik dinleme becerilerinin geliştirilmesine yönelik temsil stratejilerinin öğretiminiiçeren 6 haftalık bir uygulamanın etkililiği deneysel model ile sınanmıştır.Çalışmanın denel işlemi her hafta 2 ders saatinden oluşan müzik derslerinde toplam12 ders saati sürdürülmüştür.Çalışmada, deney grubu öğrencilerinin ezgi, ritim, sesperdesi, tempo, artikülasyon, müzik cümleleri ve tonu algılama alt boyutlarındanoluşan aktif müzik dinleme becerilerinin temsil stratejilerinin kullanımıylageliştirilmesi hedeflenmiştir. Kontrol grubunda ise müfredat programında yer alan bubecerilerin geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak olağan şekilde geliştirilmesihedeflenmiştir. Sonuçlara göre; deney grubundaki öğrencilerin aktif müzik dinlemebecerileri testinin alt boyutlarından ve testin tamamından elde ettikleri puanlarıarasında son test puanları lehine anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Deneyve kontrol grubu öğrencilerinin aktif müzik dinleme becerilerinin karşılaştırılmasınailişkin sonuçlarda da öğrencilerin ezgi, ritim, perde alt boyutları ile testintamamından elde ettikleri puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılıklarınolduğu bulunmuştur. The aim of this study is to test the effect of representation strategies used in primaryschool students' music lessons on students' active music listening skills. In line withthis purpose, the effectiveness of a 6-week application, which includes teachingrepresentation strategies for the development of active music listening skills ofprimary school 4th grade students in music lessons, was tested with an experimentalmodel. The experimental process of the study was continued for a total of 12 lessonhours in music lessons consisting of 2 lesson hours each week. In the study, it wasaimed to develop the active music listening skills of the experimental group students,consisting the sub-dimensions of melody, rhythm, pitch, tempo, articulation, musicalphrases and tone perception sub-dimensions, by using representation strategies. Inthe control group, it was aimed to develop these skills in the curriculum in the usualway by using traditional teaching methods. According to the results; It wasdetermined that there were significant differences between the scores obtained fromthe sub-dimensions of the active music listening skills test and the scores from thewhole test of the students in the experimental group in favor of the post-test scores.In the results of the comparison of the active music listening skills of theexperimental and control group students, it was found that there were significantdifferences in favor of the experimental group, between the scores both groups obtained from the sub-dimensions of the melody, rhythm and pitch and the scoresthey obtained from the whole test.
Collections