Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi: Niğde ili Bor ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik kaygıdüzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada var olan durumusaptamak amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini,2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Niğde iline bağlı Bor ilçe merkezindeki 13 resmiokullarda öğrenim gören 3182 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise,seçkisiz örnekleme yönteminden tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 6 resmiokullarda öğrenim gören 716 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmanınverileri, Erktin, Dönmez ve Özel (2006) tarafından geliştirilen `Matematik KaygısıÖlçeği'nden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi, SPSS-26 istatistik paketprogramı kullanılarak değerlendirilmiştir.Verilerin normal dağılım özelliklerini belirlemek için `Kolmogorov-SmirnovTesti` ve basıklık – çarpıklığa bakılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygıdüzeylerinin cinsiyete, öğrencinin matematik dersini anlaması için yardım almadurumuna, matematik öğretmenini sevme durumuna, yeterli kaynağa sahip olmadurumuna, anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumuna göre karşılaştırmasınıyapmak için bağımsız gruplar t-testi uygulanmıştır. Sınıf düzeyi, karne ortalaması,ailenin gelir düzeyi, matematik öğretmenini sevip sevmeme durumuna göre karşılaştırmasını yapmak için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarının düşükdüzeyde olduğu belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarınınannenin öğrenim durumu, ailenin gelir düzeyine ve okulun başarı seviyesine göreanlamlı farklılaşmadığı; cinsiyete, sınıf düzeyine, baba öğrenim durumuna, karnedekimatematik not ortalamasına, matematik dersini anlamada yardım almasına, matematiköğretmenini sevip sevmeme durumuna, matematik ile alakalı yeterli kaynakoluşumuna göre anlamlı farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilensonuçlar, ilgili alan yazında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaygı, Matematik Kaygısı, Öğrenci, Eğitim. daha sonra doldurulacaktır
Collections